• SeTa

Juni 2008 Del 4

Jag måste berätta en superrolig grej!
    När vi bestämde att vi skulle gifta oss hade samon ett "krav". Vi skulle åka porsche från kyrkan!
    Jag har haft världens slit med att leta efter en porsche, men har inte lyckats. I förrgår insåg stackarn att det var dags att ge upp sin dröm.
    Igår var vi hos mina föräldrar och grejade med husbilen inför säsongen. På gatan utanför stog en porsche (!) ivägen. Sambon knackade på grannhuset och hittade raskt ägaren. Dessa två blev ståendes en stund, och min älskling kom senare tillbaka med stjärnor i ögonen.
    Han hade kastas ut en förfrågan, halvt om halvt på skämt, om inte killen kunde vara chafför åt oss på bröllopet. Men det var tydligen ingen bra idè eftersom det är så trångt bak, däremot får vi gärna LÅNA bilen över dagen!
    Dessutom ska dessa två själsfränder ut o köra innan bröllopet så att sambon lär sej hantera bilen innan det är dags.

Kan ni förstå vilken lycklig man jag har här hemma?

• SeTa

Ja det känns riktigt bra att han också får lite som han vill.

• SeTa

Ang osa blir jag så irriterad på dessa människor som säger " Ja men nu vet ju ni att vi kommer, så vi behöver ju inte ringa toll Kicki och lämna osa."
    Varför kan folk inte bara ringa dit dom ska ringa!
    Jag blir så lack så jag ruggar..

• SeTa

Monken: Det är ett väldigt användbart uttryck.
    Det kanske lyser igenom att jag har barn?

• SeTa

Hej tjejer!
    Hur går det för er? Börjar allt falla på plats?
    Vi kan nog andas ut nu, det är bara maten kvar och det är mammas "problem"!
    den 20e ska vi träffa prästen och innan dess kanske det kan vara bra att hitta passande psalmer, men jag tycker det är jättesvårt!
    Jag vill verkligen inte ha de vanliga "skolavslutningspsalmerna". Dessutom har vi inte helt bestämt vilken låt solisten ska sjunga, det beror lite på vad kantorn kan spela. Vi får väl hoppas på att han har en bred repertoar!

• SeTa

Jag misstänker att det blir möhippa i helgen. Min sambo råkade berätta att min bästa kompis var här igår när jag var på jobbet. Elak som jag är frågade jag om hon förvarnade om möhippan. Stackarn blev alldeles röd i ansiktet!

Nu tycker jag att det närmar sej med stormsteg! Känns lite i magen när man tänker på det nu!

• SeTa

Budget? Vad är det?
    Våran är sprängd, men inte så illa som det kan gå. Men jag jobbar på det!

• SeTa

Blev möhippa för mej i helgen också!
    Jag blev kidnappad från stranden, hemkörd (iklädd endast bikini) till kompisen där jag fick massa tyg och en symaskin.
    Ville jag ha några kläder till kvällen vara det bara till att sy! Åh, vad fin jag blev!
    Efter lite poserande iförd mycket märkliga kläder, lite vin och ost, så åkte vi ner till stan där jag fick vissa uppdrag.
    Jag sålde ett Nödkit innehållande 1 kondom, 1 tuggumi, 1 ipren och 1 tampong. Dessutom fick jag ytterligare 4 par trosor (exkl mina egna) som skulle säljas.
    Jag blev även utrustad med ett plakat " Vissla så dansar jag" och fik en mapp med massa olika ord på. Jag skulle hitta en hårdrockare, en rollator, en man i kostym, någon med stringtrosor, mönstrade kalsonger, en soldat, en med förarlicens för båt, m.m.
    Jag lyckades hyfsat!
    Sen blev jag uppplockad av en kille med mc och han styrde kosan mot grannstaden.
    Väl framme gick vi och åt god mat på Butlers och sedan vidare mot krogen. Kvällen igenom var jag självklart tvungen att genomföra mina uppgifter.
    Tänk vilka guliga vänner man har som ställer till med massa bus för en!

• SeTa

Åh vad kul för er!
    Jag börjar bli lite nervös nu. Det spås regn till veckan..
    Vi har ju beställt fint väder!

• SeTa

Nu är det bara 4 dagar kvar för oss. Plötsligt är nerverna på helspänn! Jag bara hoppas att jag inte har glömt något viktigt!

• SeTa

Mitt humör har varit gräsligt idag. Att sambon inte har ställt in bröllopet tyder på stor Kärlek!
    Men imorgon är det dags! Nu ska vi äta pizza, sen ska vi ha lite spa här hemma. Allt annat är klart! Hoppas jag.

• SeTa

Nu är vi nygifta!
    En alldeles underbar dag, perfekt på alla sätt trots regnet!
    Ska försöka lägga in lite kort i galleriet för den som är nyfiken.

• SeTa

Pratar du med mej? Min 19-åriga brorsdotter gjorde min frisyr. Hon är inte utbildad, men gillar att greja med hår.
    Jag var supernöjd verkligen!

misstrixie skrev 2008-06-16 09:43:45 följande:
    Vad fina ni var! Jag blir helt tårögd! Jättevacker hårupsättning, vem gjorde den?
Svar på tråden Juni 2008 Del 4