Inlägg från: misstrixie |Visa alla inlägg
  • misstrixie

Juni 2008 Del 4

Har fått mail från vår organist. Hon tycker inte riktigt att "Utan Dina Andetag" med Kent passar för en vigsel eftersom den "utspelar sig i sovrummet". Jag har aldrig tänkt på det så... nu vet jag inte hur vi ska göra. Hon skriver att vi så klart får ha den om vi verkligen vill, men det är ju lite tråkigt om vårt låtval verkar respektlöst emot kyrkan eller något...

Vad tycker ni? Jag vill inte riktigt ge upp den för det är den enda låt vi båda kände direkt att vi ville ha, och den skulle ju bli så otroligt vacker med enkelt arrangemang och solisten...

Suck, jag vet inte.

• misstrixie
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-05-23 20:05:51 följande:
    Tycker ni ska ta den låten om ni båda verkligen vill ha den! I sovrummet är vi väl alla
    Tack för rådet. Jaa, det är ju faktiskt sant... En annan sak hon skrev är att låten kan kännas "för intim", men jag tror inte att någon gäst skulle ta illa vid sig... okej att jag kommer att ha vit klänning men ärligt talat - vi har bott tillsammans i många år - jag tror inte det lurar någon...
  • misstrixie

Bella, jättefina bilder! Tärnklänningen där är så lik den som mina tärnor ska ha att jag trodde det var samma för en sekund. Men vår har smala axelband, annars är de väldigt lika!

• misstrixie

Åhh jag har värsta magfjärilarna idag! Det ska bli så härligt och underbart!

Har fått veta när jag blir hippad, marskalken (av alla människor) råkade försäga sig att det var samma dag som svensexan, dvs. exakt om en vecka. Det känns lite synd men samtidigt skönt för nu kan jag slappna av idag... och jag tror inte det blir mindre roligt ändå.

På tal om foto så är jag ganska duktig på att retuschera bilder, om någon av er har något foto ni vill få uppfixat. Kan ta bort skuggor under ögonen, ojämnheter i hyn, lösa hårstrån, dålig bakgrund, justera ljuset och så vidare. Bara att inboxa mig så hjälper jag gärna till!

• misstrixie

Ojoj tjejer nu har jag varit duktig. Varit hos floristen en sista gång och spikat beställningen, hittat slips till m2b och köpt parfymen jag ska ha på bröllopet... Stackars butikspersonalen, de har nog aldrig haft en så jobbig kund. Ingen kändes riktigt rätt och jag testade massor. Sedan tog en tjej fram Lancômes Hypnôse och det var kärlek vid första sniffet. Totalt olik alla andra parfymer jag har och ändå så himla JAG.

Så här står det om den på parfym.se "En mjuk och romantisk doft med toner av vanilj, passionsblomma och vetiver, som ger bäraren en varm känsla."

Har aldrig fallit så pladask för en parfym förut... de var så gulliga och skickade med en liten provflaska också, som jag kan ha i brudväskan under dagen så att jag slipper släpa runt på den stora flaskan.

Och så har jag hämtat ut mina rosblad som jag beställt, jättefina är de! Så Simsalabim Wedding kan jag varmt rekommendera.

Nu ska jag sluta babbla och göra lite nytta här, är bara så GLAD idag för livet känns härligt!

• misstrixie
    Monken skrev 2008-05-25 01:50:36 följande:
    Jag har köpt Armanis "Diamonds" och tycker såå bra om den!! trixie, vad blev det för blommor? M2b har sin svensexa ikväll. Det var såå kul när han blev kidnappad. Vi var bjudna på middag till ett par vänner till oss. Trodde han ja... När vi kom fram till den kommer en skåpbil körandes i full fart och så kommer alla grabbarna fram. Det var så kul att se hans min. Han hade verkligen inte anat någonting alls. Tihi!! Jag har just kommit hem och Mannen är såklart inte hemma. Antar att han kommer att ramla in om tidigast ett par timmar...
    Åh, den parfymen luktar ju jättegott!

Blommorna blir mest rosor i pastelligt rosa och creme, lite så där pudrigt gammaldags... Lite pärlor ska det vara i och något grönt som hänger ner så att den blir lätt droppformad, eventuellt ett band om det passar. Hon ska överraska mig lite.

Haha, vad roligt att din m2b blev kidnappad så där, hoppas de har haft jättekul! Jag önskar jag kunde se min blivandes ansikte när de lägger vantarna på honom men troligen har nog själv redan blivit bortförd då... Berätta sen vad han fick göra!
  • misstrixie
    Monken skrev 2008-05-25 11:57:46 följande:
    De var ganska snälla mot honom. Han fick ta på sig en fluffig vit kanindräkt, men behövde inte hålla på att sälja saker eller så. De åkte helt enkelt in till Gröna Lund och spelade 5-kamp, sen hade de ordnat whiskyprovning och middag på ett ställe i stan. Det blev dock Mycket alkohol för älskling och han var rätt sliten när han kom hem
    Vad roligt de måste ha haft! Låter ju alldeles lagom och inte för pinsamt.

Idag var vi och köpte slipsen som jag hade hittat och lagt undan till m2b, tack och lov så tyckte han den var jättefin. Vi hämtade hans ring också, och så fyllde vi på vår önskelista som vi har lämnat i en inredningsbutik. Hihiii, jag tjuvkikade och såg att någon redan köpt en termoskanna som jag gärna ville ha, blir så nyfiken på vem som köpt den för den var ganska dyr...

Har gått ner otroliga 2 kg sedan i torsdags, det är väl mest vattenvikt kan jag tänka mig men det struntar jag i så länge jag kommer i min klänning. Är sjukt godissugen men knaprar frukt i stället!
  • misstrixie
    Joakina skrev 2008-05-27 13:48:12 följande:
    Jag har en liten fundering... Vi hoppas väl alla på att vädret ska vara på vår sida under bröllopsdagen - SOL SOL SOL Men det kan ju faktiskt vara så att det inte blir så (gud förbjude)!Har ni då tänkt ha något omkring er då? Någon sjal eller liten jacka eller vad? Inte i kyrkan men ute på kyrktrappan/gården. Hur gör ni?
    Icke! Jag fryser hellre...
  • misstrixie

Har varit på ännu en shoppingexpedition idag med min ena tärna. Köpte en massa, massa smink. Är nöjd med allt utom pudret, när jag provade det hemma så var det på tok för mörkt... det är så svårt att bedöma i butiken tycker jag, och så var jag stressad. Så det var tyvärr bortkastade pengar. Men allt det andra är jättefint! Min (andra) tärna ska sminka mig så jag behöver ju ha sminkväskan fullproppad.

Och så hittade jag jättegulliga diadem till mina brudnäbbar, exakt samma rosa nyans som tärnklänningarna och allt det andra. Åhh vad söta de kommer att bli! Och två rosa spännen med konstgjorda rosor till tärnorna att ha bak i sin flätade frisyr, kommer också att bli jättefint.

Mina underkläder har jag hämtat nu också från brudbutiken, de är så himla läckra. En axelbandslös BH och matchande trosor i cremevit spets, lite så där gammaldags romantiska... det fanns strumpebandshållare och hela kitet till men jag hoppade över det. Inte för att jag inte gillar sexiga underkläder men det kändes lite för mycket på något sätt. Vill känna mig vacker och inte porrig...

Men ojoj vad pengarna rinner iväg nu alltså, jag får ångest även fast m2b säger att det är okej och att jag ska köpa allt jag behöver... just nu skämtar vi rätt mycket om att vi skulle ha rymt till Las Vegas i stället och levt loppan där för alla pengarna.

Hur har ni andra det med budgeten nu? Lyckas ni hålla den?

• misstrixie

Imorgon ska jag bli hippad!! Ihh, är så nervös att jag inte vet var jag ska ta vägen!

Svar på tråden Juni 2008 Del 4