• FrökenK

otrohet?

För några helger sedan var min sambo på krogen med sina kompisar. Några dagar senare hittade jag i hans mobil flirtiga sms som han skrivit till en tjej. Jag konfronterade honom och han berättade att han träffat en tjej som han pratat och som han bytt nummer med och sedan smsade senare på natten. där skrev han bla att han tyckte hon var trevlig och ville träffa henne igen.

som kompisar påstår han. är detta verkligen ok? man träffar inte personer av det motsatta könet på krogen och byter nummer om man inte är singel anser jag. jag har svårt att komma över denna "otrohet" och undrar vad ni tycker om detta? jag funderar på att kanske göra slut på detta förhållande.

• Svar på tråden otrohet?
  • lillabruden

nja...svårt att säga men jag håller med dig och hade kännt likadant!! Hur hade han reagerat om det var tvärtom?

Kan han inte respektera att du känner såhär är det nåt skumt på gång...man har inte hunnit bli så bra vänner efter en natt på krogen så att man inte kan släppa dem...

Om han vägrar släppa det så föreslå att ni träffs allihopa kanske? Om du klarar det....annars e det bara onödig stress tycker jag...

Trist att han gör så bara...men som sagt..så bra vänner blir man inte över en kväll på krogen att man inte kan släppa det..
    tycker jag...

• Kanada Hjarta Sverige

valdigt bra forslag att ni ses alla tre om de nu ar sa goda vanner sa borde han introducera sin sambo!
    jag hade personligen oxo reagerat pa en sadan handelse, men det finns ju en mojlighet att de bara ar kompisar.
    hoppas verkligen han talar sanning...annars blir sveket annu varre aven om inget "hande"
    jag hoppas det loser sig! lycka till!

• Blondie77

om han nu träffat någon som var så trevlig och som kunde bli en blivande god vän tycker jag det är konstigt att han inte berättade det för dig utan att du fick upptäcka det själv genom att hitta sms!!

Jag reagerade också på att du faktiskt hittade smsen i hans mobil? Kan det vara så att du är misstänksam mot honom och därför "snokade" i hans mobil? då ska du lyssna på din magkänsla. Jag har själv varit i ett förhållande där min magkänsla hela tiden sa att jag inte kunde lita på han och jag började snoka i mobilen och på datorn, tillslut mådde jag jättedåligt över detta "snokande" och tyvärr hittade jag massor av sms och mail dessutom från olika tjejer han hade kontakt med..( han hade varit otrogen vid flera tillfällen, fysiskt och via internet)..gå på din känsla men min känsla säger att den här killen du har kanske inte är någor att lita på :( Lycka till!

• Semesterbruden

Det kan vara så att han helt enkelt inte vill förstå hur ledsen du blir av allt det här. Sätt dig ner med honom och berätta hur du mår, dina tankar kring allt. Han måste ju förstå att om han gör så här så är det klart att du känner dig hotad, precis som han säkert oxå skulle göra.
    Jag tycker att du kan kräva av honom att han inte smsar med henne fler ggr. I mina ögon så är han ute på hal is, det är väldigt lätt att det går för långt när han håller på sådär - även om det kanske inte är hans avsikt just nu!

Min tanke är nog att han kanske kände sig lite uppvaktad av tjejen och tyckte att det var roligt att få bekräftelse, har han gjort så förr ?

• Vi2alltid

jag håller oxå med om att det verkar skumt när han inte sa nåt, utan du upptäckte sms:en själv....
    min tanke är: Varför ska han ta tjejers telefonnummer på krogen när han redan har dig?? Du ska väl vara den enda för honom?
    Och att de bara är kompisar.... jag vet inte... skriver man flirtiga sms till kompisar och håller de hemliga för sin tjej?

• BröllopJuli2008

Jag hade blivit otroligt sårad om jag hittat något sådant i min blivandes mobiltelefon. Riktigt j*vla förbannad hade jag blivit! Jag hade nog inte litat på honom nästa gång han gått ut på krogen.

• BröllopJuli2008

Jag hade blivit otroligt sårad om jag hittat något sådant i min blivandes mobiltelefon. Riktigt j*vla förbannad hade jag blivit! Jag hade nog inte litat på honom nästa gång han gått ut på krogen.

• Hedvig

Är det riktig vänskap så borde väl inte tonen vara "flirtig" i sms;en?
    Jag tycker verkligen du ska ta upp detta igen & att ni diskuterar vad som är ok, och inte i erat förhållande.

Hoppas det löser sig,
    Mvh,
    Hedvig

• Dafodilia

Varför tittade du i hans mobiltelefon? Det låter som att du inte litar på honom...?

Jag tycker inte heller det är ok med såna mess, speciellt inte om han vill träffa henne igen. Då "tittar han åt annat håll". Om det bara är en trevlig tjejkompis kan ni ju träffas alla tre!

• Marsaphir Marlean

Tvinga honom att träffa henne med dig. Om det nu "bara" var en kompis. Kompisar träffar man väl tillsammans?

Svar på tråden otrohet?