Inlägg från: Sibbis |Visa alla inlägg
  • Sibbis

28 Juni del 3

hehe, ja, detta är en av låtarna på vår playlist i just det avseendet. vi ska sätta ihop en CD med lite såna klassiska kärlekslåtar som folk får knalla in i kyrkan till...

bruden08 skrev 2008-04-20 11:57:17 följande:
    ja visst är den mysig skulle vilja speladen på cd i kyrkan innan själva vigseln drar igång, medans alla sätter sig. Ska höra med prästen om amn får göra så.
    Annars tycker jag att jag har hyfsad koll. Beställde ringen förrförra veckan, så den är under produktion hos guldsmeden som ligger kvarteret ifrån jobbet :-P Valde egen design eftersom jag hade lite stenar sen tidigare. skorna, som jag oroade mig över lite, är inköpta och gås in för fullt. underkläderr måste jag skaffa på måndag iofs, men jag har bestämt vilken butik jag ska gå till o känner mig lugn med det. klänningen ska provas och nålas på tisdag.

Ska köpa material till festprogrammen på måndag och sen börja fundera lite merr allvarligt på dem. T har fått i uppdrag att kontakta biskopen som ska viga oss och se till att vi vaskar fram en kantor. dessutom ska han boka resan vi ska ta oss iväg på direkt efter vigseln. själv ska jag boka tid med dansskolan så vi kan dansa till "vår" låt.

Min sorg är att min lillebror troligen inte kommer kunna komma. Jag tror kanske att den krisen han går igenom gör att hela bröllopsstressen o allt runt omkring känns banalt. Jag har nog ett helt annat perspektiv på det mot vad jag hade haft annars. Både bra dåligt, tror jag
  • Sibbis

jag hör oxå till de hippades skara, o det var VERKLIGEN helt otippat, eftersom jag var säker på att jag skulle jobba. jag var så chockad när de kidnappade mig från jobbet att jag skakade så de inte kunde måla mina naglar schlagerglittriga (ett visst tema på min hippa :-P)

nu så ska vi bara bestämma psalmer, göra festprogram, bordsplacering, mitt diadem ska tillverkas och så ska klänningen fixas klart. jag tror jag ska pyssla i helgen, misstänker att T får svensexa då. aningens stressigt kanske, men äsch. ska på ett annat bröllop (Ts faster) på midsommar, så det kanske inte blir så mycket gjort då...

• Sibbis

hehe, nja, det är verkligen ett helt annat bröllop än vårt, om inte annat för att det är FJÄRDE gången hon gifter sig. men trevligt blir det säkert även om jag nog egentligen inte alls har tid att gå på bröllop då, men äsch...

• Sibbis

hehe, jag är inte minsta lilla orolig för jämförelser, det är ju så himla olika bröllop. denna sommar har vi fyra bröllop i släkten, så det är en del. på tre månader :P men alltså, jag tycker ju bara att det är ROLIGT, absolut ingen järmförelseångest eller ilska

ronja2: nope, ingen sexa här heller. de lurade honom idag, satte på honom ögonbindel och gav honom en stark drink det sista på jobbet, men sen lämnade de honom själv i konferansrummet. hehe. vi misstänker imorgon, men vi får se. det blir, så mycket VET ju jag...

• Sibbis

ronja: verkligen inte för sent. hemma hos oss hade vi rätt, han är nu kidnappad. han är ju ett stort fotbollsfan, och de har, dagen till ära, sminkat honom som clownen i "Det" fast i gult o blått. Han är SKITsnygg, måste jag säga, vad jag är stolt som ska gifta mig med honom :-P (de har en blogg där de slänger upp bilder ibland, så jag kan följa med...)

Svar på tråden 28 Juni del 3