Göteborgsbrudar 2009
Sen finns de massor me tänkbara alternativ för mig oxå, finns ju massa klänningar som e SUPERFINA! Vill ju ha en riktig prinsessklänning "barnslig" som man e!
Næ men hej Angelica! Grattis så ni planerar oxå brøllop? Va kul! Kommer ju bli sååå kul å scrappa brøllopsgrejjer! Vi håller på hær i Norge nu før fullt, pappsen gifter ju sig om 2 månader så de e lite sista sekunden nu me inbjudningar å de!
Har inte kikat in på ett tag igen, vi eju iNorge nu å de e en hel del annat på "schemat" såklart...
Visste førresten inte att st Birgittas kapell va SÅ poppis! Va stressande att inte kunna boka så att man VET vilket datum man får då! Vi kunde ju boka å kunde ju tom bestæmma vilken TID vi ville ha!
Kikar in nær jag får tillfælle igen! Lycka till me planeringarna sålænge!
Vendel och Angelica skrev 2008-06-01 22:17:26 följande:
Låter som en riktigt fin klænning! vart ska ni gå å kolla nånstans? På Remanns på Linnégatan har dom rætt mycke, duktig personal dær oxå... Sen har jag hittat en i Kba, "Svahns brøllop" tror jag den heter, liten mysig affær me massa fina klænningar...
Hur går de før er andra då?
Vendel och Angelica skrev 2008-06-02 09:35:43 följande:
sokkerstruten: Sååå fin klænning!! Å jag som inte alls gillar sjøjungrumodellen EGENTLIGEN! Men ooh så fin denna va! Riktigt tjusig! Hærligt att du hittade en till slut som kænns så bra!
Angelica: Ja, tycker absolut du ska ta en tur till Kba, ska oxå kika hos den guldsmeden, Martina tipsade om honom direkt nær hon fick veta att vi planerar brøllop men har inte kommit mig ivæg dit æn!
Tx2: Då kan vi ha nedrækning till 2 maj tillsammans då!
Tx2: Hmm, vad har vi fått prickat av... har en HEL DEL i huvudet som du sæger som e funderingar æn sålænge... Men.. lokalen e bokad å æven kyrkan. Færgtema e bestæmt (ljusgrøn, ljusrosa, cremevitt) bokat fotograf och ev hår och smink!
Vi håller oxå på att funderar på toastmaster/madame (har en som jag tror jag ska fråga! ) å så lite vilka som ska ha hand om servering eller buffé (hur vi nu gør)...
Mycke som ska ordnas, vi håller før fullt på me pappsens brøllopsplanering hær å de e MYCKE som man inte tænker på... Så børja tidigare æån ni tænkt er e mitt tips... annars blir de nog stress!
Sokkerstruten: Jag har kikat en del på klænningar, har några alternativ fortfarande men en som væger lite extra tungt just nu! har hittat en del på nætet oxå men som inte kommit till affæren ænnu, vill ju gærna prova den me kankse innan jag bestæmmer mig! Har mærkt att bilder inte alltid gør klæningarna rættvisa...
Den jag lutar åt just nu e en Maggie Sottero-klænning, Estella, suuuupervacker men inte i nærheten på bilden mot verkligheten!
Skønt att klænningen hinner komma innan ni åker hem då! 5 månader va lång leveranstid!
Kommer førresten inte ihåg va guldsmeden heter i Kba, Angelica har du koll...?
Tx2: Næ, har inte bestællt till mig ænnu, den vi bestællde nu e till pappsens blivande fru. Så henens brudklænning å så två tærnklænningar till mig å "syrran" har vi bestællt nu...
Blir dessa så bra som vi hoppas så bestæller nog jag me, just nu lutar de åt Maggie´s Estella, den e helt underbar tycker jag! Sååå fin i ivory å den blir så mycke mer i verkligheten æn på bild...
Men SÅ smal kan væl inte trappan vara att du inte kan komma upp me en stor kjol? Kjolen blir ju rætt "mjuk" ændå...?
Hallå tjejer!
Hær va de lugnt... har inte vart inne på några dagar...
Sonen har legat sjuk så vi hamnade på sjukhuset hær i Norge sen i søndags tills idag... Men nu e vi på g hemmåt imorrn iaf!
Hur e de me er andra då?