Inlägg från: Bröllopsdrömmaren |Visa alla inlägg
  • Bröllopsdrömmaren

Har gjort egna servettringar!

Någon som vill göra egna servettringar? Här är två exempel!

Efter ett tips från husmusen gjorde jag egna servettringar med fjärilar till en fest, dessutom har jag gjort servettringar med pärlor och ståltråd som ska bli en present.

Kolla bilderna om ni vill, fråga om ni vill veta något!

• Svar på tråden Har gjort egna servettringar!
  • Bröllopsdrömmaren

om man vill att pärlorna ska stanna på samma plats på tråden, kan man vika ståltråden dubbel. trä på en pärla på den ena ståltråden, vira båda trådarna några varv. sätt sedan nästa pärla på den ena tråden...osv.

• Bröllopsdrömmaren

jag gjorde en på ungefär 10 minuter... man behöver ju inte ha tre varv heller, två kanske räcker?

• Bröllopsdrömmaren

lycka till!

• Bröllopsdrömmaren

ungefär 30 pärlor på en ring. 750 stycken då

• Bröllopsdrömmaren

låter snyggt - det har de säkert!

• Bröllopsdrömmaren

Nigthingale: det funkar säkert utmärkt! Ska man göra så många är det ju viktigast att de ser snygga ut där de ligger..

Paradisfågel: ja visst är de söta! var mkt lättare att göra än jag trodde.. ska duka med dem i sommar när jag har examens+25-årsfest

• Bröllopsdrömmaren

om det är någon som inte är lika pysslig gör jag gärna fjärilar för en billig peng och porto!

• Bröllopsdrömmaren

haha, det blir säkert jättefint! jag skulle aldrig heller ha köpt så dyra pärlor... man får passa på att fynda när man ser ngt istället

• Bröllopsdrömmaren

tips!
    gå in på ur&penn, ragazza eller nån annan billig smyckeaffär och köp halsband eller armband på rea! finns ofta med fina pärlor

• Bröllopsdrömmaren

ja jag gjorde med vanlig, den är både billigare och tjockare (ibland bryts smycketråd av när man "snurrar" den)

Svar på tråden Har gjort egna servettringar!