• gustafmatilda

Morgongåva för en liten slant

Som många andra när det närmar sig bröllop har jag och min fästman väldigt tight med pengar. Jag hade först tänkt att skippa det här med morgongåva, men vill samtidigt ge honom något litet. Kanske har ni fler idéer än vad jag har, på vad man kan pyssla ihop för en liten slant?

Själv har jag funderat på att måla någon tavla kanske, men det blir svårt att gömma för honom...

Alla idéer är välkomna! =)

• Svar på tråden Morgongåva för en liten slant
  • Jessica o Daniel

Kanske du kunde komma en varsin tröja till er o trycka typ "Nygifta" på dem.. inte så himla dyrt.

• Jessica o Daniel

ska ju naturligtvis stå köpa o inte komma.

• matildaochniklas

ta nåt fint kort på dig eller er och rama in och ge honom. annars tyckte jag att ditt förslag med en tavla var jättebra!

• trampetroll

Det finns en bok som heter "en kärleksförklaring" som kostar 150kr. Det är en fyll-i-bok som tar upp vad man kände första gången man träffades, varför man älskar en osv. En jättefin bok och jag tycker att det är en jättefin morgongåva, den kan man ju spara som uppskatatt minne lääääänge!
    Boken finns att köpa på bland annat

klokskap.se/butik/

Du kan också söka på goggle så hittar du andra butiker!

• gustafmatilda

Tack alla ni! Fler idéer! =)

Nygifta-tröjorna tror jag helt ärligt inte att någon av oss skulle använda, annars är det en kul idé. Jag ska fundera mer på det där med foto, jag har ju sysslat med en del sånt innan, så kanske det... Den där boken var en jättebra idé om det inte var så att jag gav honom något liknande när han fyllde år. Han fick boken 'Personligt' som man också fyller i, och visst tyckte han att det var jättekul, men jag vill helst inte ge honom en liknande present med bara några månaders mellanrum...

Några andra som har tips?!

• Jessica o Daniel

Okej,alla kan ju inte vilja ha sådana tröjor.

• matildaochniklas

Kanske någon fin dikt eller kanske göra typ en bok som handlar om hur ni träffades och så

• Bluebride

brodera något, fast broderier kan vara dyra om du inte köper mini som antingen är tavla, nyckelring el magnet.

Gillar du att måla kanske du kan köpa någon ask eller så och dekorera el bara måla. snyggast dekoration är servettedecopage

• weinlove

vi ska ge varandra nygifta-tröjor att ha på oss. sen tänker nog jag även ge honom den där boken "en kärleksförklaring". blir nog bra. hoppas jag får en bikini där det står "Fru XXXXXXX" på. Skulle bli suuuperglad

• gustafmatilda

Oj det var längesen jag broderade, men det är ju en bra idé. Och jag har ju lite broderingstråd någonstans. Hmm, det får jag fundera på.

Något annat ni kommer på?

• Miss (snart mrs) A

Man kan göra en personlig kalender (jag sökte på nätet och hittade) där man kan ladda in egna bilder och skriva in egna datum osv.

Det är ju lite jobb men billigt, man behöver ju endast en skrivare och papper

• bride09

såg någonstans en tub med flytande choklad förpackat tillsammans med en pensel....för lite kroppsmålning...

• Birella

Miss (snart mrs) A skrev 2008-04-15 14:50:20 följande:

Man kan göra en personlig kalender (jag sökte på nätet och hittade) där man kan ladda in egna bilder och skriva in egna datum osv. Det är ju lite jobb men billigt, man behöver ju endast en skrivare och papper
    Var det ett program eller bara en webbsida? Skulle vara kul att göra en sådan tycker jag.. tänkte om du kanske hade en liten länk ?
  • silvera

Min oromantiska man uppskattade inte alls boken "en kärleksförklaring", som jag hade lagt ner timmar på, utan han öppnade den, och sedan slängde han ner den i golvet, när han uppstäckte att jag även hade lagt ned nya strumpor, kalsonger och en t-shirt i samma paket... Så lite ledsen blev jag.
    Men men, jag borde vetat hur han är. Jag tror tom boken blev kvar på hotellet, för jag har inte sett den sen dess...

Han uppskattade sina nya underkläder, kanske extra mycket för att han hade glömt att packa ner ombyte till dagen efter...

Men något som han uppskattade mycket, var min lilla överraskningspåse, med lite "leksaker" som kom fram efter bröllopsfesten. De användes även på morgonen... och kom även mig till godo!

• 081110 1

Gör en egen kärleksförklarigsbok. Köp ett fint anteckningsblock/album och klistra in alla bilder från er tid tillsammans, skriv ner minnen och annat fint (biobiljetter, saker du sparat osv.)

• harthurs

Jag funderar pa att ge honom personliga golfbollar, med hans namn pa tex. Men uppskattas kanske bara om han gillar golf :)

• Munchkin

det där med kärleksförklaringar har jag provat innan till min käre m2b, genom att fylla ett rum med ballonger och knyta ett snöre med en kärleksförklaring/ varför jag älskar honom i ena änden av snöret och den andra änden fastknutet i ballongerna...det blev väl inte superuppskattat...mer bara jaha det var väl gulligt....men jag ser inte datorn..... han är så romantiskt så min karl *S*

• gustafmatilda

Haha jag hade blivit jätteglad för ett rum fyllt med ballonger! Fast, min karl hade kanske inte heller sett meningen med det, som din... Tråkar :P Golf spelar han inte så det hade han förstått ännu mindre... Hmm... jag kanske ska måla lite idag, så får jag gömma det på säkert ställe när han kommer hem. Om jag kommer på något att måla dvs...

Har ni fler idéer så är det bara att säga till!

• Miss (snart mrs) A

Jag googlade och hittade kjell.haxx.se/kalender/

Fungerade hur bra som helst! Nu ska jag bara göra min färdig och printa, gifter mig på lördag

• Bluebride

Måla terrakottakrukor, billigt och lätt att få tag i. men ska du ha vatten i dem så se till att lacka dem innuti annars bubblar färgen på utsidan och så spricker det, inget fint, har gjort det misstaget

Svar på tråden Morgongåva för en liten slant