vad kostar en gäst
hur mycket ska man beräkna att en gäst kostar. bjuder på välkommsdrink buffe och all drickat
hur mycket ska man beräkna att en gäst kostar. bjuder på välkommsdrink buffe och all drickat
vi har räknat med 1200 kr/person som kommer till bröllopet,
då är det 3-rätters, tårta, all dryck, (sedan tillkommer för vår den, kostnaden för varje glas 3kr/st eftersom vi har valt att ta med egen alkohol, så därför så har vi räknat på 1200)
Vi har räknat 600kr/pers som äter. 3rätters dricka till maten champagne, sen ska var o en betala sin egen dricka under kvällen, även vi
1000:-/kuvert inkl. lokal, personal, 3 rätters, vickning, städning, all dryck.
Vi har beräknat 200 kr/pers, men då lagar vi maten själv. Min syster som är kostekonom och ansvarig för menyn säger att en trerätters middag går loss på 55-65 kr/pers och buffé på 75 kr/pers, så det lutar åt trerätters. För fördrink, vin och avec har vi beräknat 65 kr/pers, resterande är för resten av kvällen.
ca 700-750kr p/p då ingår personal, dukar, kandelabrar, all dryck, snittar, 3-rätters med kaffe och bröllopstårta!
ca 700kr/pp buffe inkl tårta kaffe acec 2glas vin/öl till maten
avec ska det stå glömde skriva att det ingår personal och dukning.
Det är väldigt stor skillnad på vad det kan bli för pris. Fixar du mat själv, handlar sprit utomlands osv kan det bli ca 200 kr, ska du ha pris per person på restaurang med dricka kan det bli allt från 1000 och uppåt.
Vi räknar 250p/p, välkomstdricka, tilltugg, buffe med dricka, dessert m dessertvin, tårta, kaffe, avec, godisbuffe, bar nattmat med dricka. Men vi får maten väldigt billigt, inköpspris genom en kontakt, sen handlar vi dricka i tyskland.
vi kommer laga maten själva och köpa spriten från systemet pga att jag bor i norrbotten och det blir dyrare att åka utomlans att köpa det
Förlåt förresten. 55-65 kr/pers för tvårätters. Efterrätt blir tårtan, annars får folk rulla därifrån. Men den rymms också i de 200kr/pers.
Vi handlar också på systemet, men å andra sidan dricker inte min familj så mycket. De flesta kommer nog att nöja sig med ett glas vin eller två efter middagen.
För oss blev festen vansinnigt billig tydligen. 359 kr per person, inklusive barnen. Men dom vuxna blev det sammanlagt 455 kr per person för själva festen (vi hade ingen livemusik). Barnen fick en egen billigare meny som vi gjorde själva och passade dem bättre. Vi hade gjort egna förrätter och tårtor till efterrätten och bokat en cateringbuffé + gjorde då så klart barnens huvudrättsbuffé själva. Vi fick massor av alkoholhaltiga drycker över och mat för ett par dagar, så egentligen blev det billigare än jag skrivit. Och så ingick lokalhyra, personal och städet i min beräkning dessutom.
Om ni lagar all mat själva kommer ni betydligt billigare undan tror jag.