• Vinterbruden 08

Ska på en jobb intervju i morgon.. Heeeelp

Hej hej allihop.. Jag har precis tagit ett beslut att det är dags för mig att byta jobb, trivs ju inte alls, alla är över 58 år (jag är 27 år) och så är det massa problem internt som har pågått sen innan jag började.. Nu känner jag att jag har fått nog.. Sände min CV till några ställen igår och idag fick jag en telefon om att en firma ville ha mig på intervju i morgon.. OOOJJJ nu blev jag stressad, har precis börjat bekanta mig med tanken att sluta.. Det är ett väldigt bra jobb som jag gärna skulle vilja ha men tjejer ge mig tips på vad jag bör tänka på, allt från kläder till ja allt...

Pliiiiis!QQ

• Svar på tråden Ska på en jobb intervju i morgon.. Heeeelp
  • fiapalle

En sak jag alltid är mycket väl förbered på i samband med intervjuer är att kunna svara, och kunna ge ett bra svar på varför du söker dig till företaget, vad du tror du kan bidra med på den aktuella arbetsplatsen, dina för-samt nack delar....Klä dig "dressat"=) Lycka till!!!!

• Mrs G to be

Det är viktigt att du är förberedd och att det märks att du är det. Tänk igenom några olika frågor som du kan tänka dig kommer och förbered svar på dem.

På väg till intervjun tala om för dig själv flera gånger (högt!) att det är arbetsplatsen som ska skatta sig lycklig om du väljer att börja jobba hos dem. Det skiftar perspektivet faktiskt! Det är så lätt att man sätter sig själv i en underlägsen position (mentalt) för att man ju så himla gärna vill ha jobbet. Men tänk också på att arbetsplatsen också är utsatt - de måste ju ha in en anställd och vem bättre än du?!?! Lycka till!

• DanKat

Vad är det för typ av jobb? Det påverkar ju vilken typ av kläder man bör ha när man kommer på intervju om det t.ex. är verkstadsjobb eller klädbutiksjobb... Jag var själv väldigt nyligt på en anställningsintervju som kändes jättebra (den bästa jag har varit på! ) och den största skillnaden jämfört med de intervjuer jag varit på tidigare (vilket dock inte är många eftersom jag är ganska ung och inte färdigutbildad än) är att detta jobb kunde jag motivera ordentligt varför jag ville ha det. Så jag kan tipsa om att tänka igenom det ordentligt, då ordnar sig säkert resten

• Vinterbruden 08

Jobbet är Marketing Manager, samma som jag har idag bara i en större firma, interessantare område och mer försäljning och aktiviteter.. Ja YNGRE miljö!! Kanske jag bara kör jeans,skjorta och en kavaj och bara pluggar hemsidan idag Kom bara så brått på, var inte alls beredd på att få ett samtal redan idag

• sowa65

jag är arbetsgivarrepresentant och vill gärna veta vad "du" kan erbjuda "mig" och vad "du" har för förväntningar på det nya jobbet du söker. var inte rädd för att beskriva dina styrkor. lämna "Jante" hemma i något skåp om han bor hos dig!

• Vinterbruden 08

Hihi det här kan jag

Jag kan erbjuda en lojal och flitig medarbetare som jobbar hårt för att nå mina mål.. Jag är kreativ och har alltid menat att det är under press som amn finner dom bästa lösningarna. Jag tycker om att motivera andra till att göra ett gott jobb och vet att nyckeln till framgång både hos mig och i det företaget jag jobbar hos är vidareutveckling.

Jag önskar mig en ny arbetsplats med god miljö, frihet under ansvar och utvecklingsmöjligheter. Jag vill att mina resultat ska synas och att jag ska uppmuntras till att fortsätta göra en god insats..

Nåt sånt?? Vad tycks?

• Thailand 08

Vinterbruden 08 skrev 2008-04-17 13:07:33 följande:

Hihi det här kan jag Jag kan erbjuda en lojal och flitig medarbetare som jobbar hårt för att nå mina mål.. Jag är kreativ och har alltid menat att det är under press som amn finner dom bästa lösningarna. Jag tycker om att motivera andra till att göra ett gott jobb och vet att nyckeln till framgång både hos mig och i det företaget jag jobbar hos är vidareutveckling.Jag önskar mig en ny arbetsplats med god miljö, frihet under ansvar och utvecklingsmöjligheter. Jag vill att mina resultat ska synas och att jag ska uppmuntras till att fortsätta göra en god insats..Nåt sånt?? Vad tycks?
    Skulle anställt dej direkt!! Lyck till imorgon
  • sowa65

hälsar du med en lagom hårt handslag, håller du även god hållning och ögonkontakt med mig och ser öppen och glad ut utan att vara fnissig, dvs förmedlar det du säger så hade jag också anställt dig direkt. kroppsspråket ska man inte underskatta.
    LYCKA TILL!!

• Vinterbruden 08

Thanks Fast handslahg, fixat.. God hållning - tar på maggördel i morgon, sitter som ett skott då och hatar att prata med folk som inte ser mig i ögonen...

Tack tjejer ni är underbara! Nu känns det mycket bättre, ska nog ro hem det här jobbet

• Godisråttan

Åhhhh så kul! Jag jobbar med marknad och kommunikation också. Har bara jobbat 2 veckor men trivs jättebra. Du kommer säkert få frågan nackdelar hos dig versus fördelar. Avskyr den frågan!Håller tummarna för dig!

• Piha

Jag har varit på en del interjuver de senaste åren (och har just fått nytt jobb) och jag har en fråga som jag brukar ställa i slutet av interjuvn som jag brukar få responsen "bra fråga" på. När de säger "Ja, då var vi nöjda, har du några frågor?

Då kör jag till med:

"Varför ska jag börja jobba hos er? Vad har det här företaget att erbjuda mig? Vad är fördelarna/nackdelarna med att arbeta här."

Och då inte om själva jobbet utan mer om företaget.

De flesta blir lite ställda men brukar som sagt reagera väldigt positivt. Du får väl känna av läget om det passar för dig.

// P

• FruRålin080808

Var bara dig själv...Finns inget värre än folk som ska försöka vara någon annan! Jag tror att man gör bäsr intryck om man är trygg i sig själv och vågar visa vem man verkligen är(professionellt...)
    Lycka till! Håller tummarna!

Svar på tråden Ska på en jobb intervju i morgon.. Heeeelp