• oppsidaisy

typiskt svenska grejer

Hej

Jag sitter och tanker pa vad man kan plocka ihop som gava! Vi har bara ett litet brollop, men en stor andel av gasterna kommer utifran Sverige. Jag tankte gora ett liten plock ihop av grejer som ar lite kul, billiga och typiskt svenska (da blir det ju roligt pa ett annat satt for gasterna som ar fran Sverige).
    Hittills tankte ja: snusklubba (inget slar minen pa nan som ater sin forsta snusklubba utan att veta vad som ligger i mitten!)
    Kex choklad. Bara for att det ar sa himla gott och for att de finns i mini format...
    Kanske en liten nubbe flaska, men jag tror att det kan bli lite dyrt med sma manga...eller kanske ett litet nubbe glas som de da kan anvanda under kvallen??
    Sen har jag inte riktigt kommit langre...sa om nan har en kul ide tar jag jatte gjarna emot lite hjalp!!
    tack

• Svar på tråden typiskt svenska grejer
  • Kärlek ger näring åt själen

Polkagrisar!!! Typiskt svenskt Finns ju både som stänger, små godis samt klubbor

• sowa65

kalles kaviar & knäckebröd till nubben?

• Nessan

Har ingen aning om vad en snusklubba är, men här är några saker jag tänker på som väldigt svenska

*liten dalahäst (kan iofs var smådyrt)
    *lakrits (utländsk lakrits är inte alls som den svenska saltlakritsen)

mera matiga förslag, men som kanske inte alla lämpar sig som gåva
    *surströmming -blä
    *kalles kaviar och knäckebröd

*Man kan ju lägga med broschyrer om området ni är i och vilka sevärheter som finns där ikring om gästerna blir kvar ett tag och vill turista lite. Brukar finnas gratis på turistbyrån.

När och hur ska utländska gästerna få detta?

• Efter 11 år är det min tur

Sill till nubben

• oppsidaisy

jattebra forslag!

Jag tankte att ibland star det ju en lite fin pase med nat vid tallriken, typ en liten gava! Fast att gora en liten lustig gava istallet. (Inte FOR lustig, men lite grann.) Sa det ska ju inte kosta for mycket och fa plats i en pase...

Jag gillar iden med polkagrisar jattemycket. Vi bor i Halland sa dala hastarna ar kanske lite fel omrade men det ar ju en toppen ide annars...och mat och sant kan ju bli lite for stora forpackningar...

Hihi Polkagrisar är ju en toppen svensk sak

Lika så Saltlakrits Mmmm *känner hur det vattnas i munnen på mig*

• Nessan

Om gåvorna ska stå vid tallriken bör du kanske ha nåt till de svenska gästerna också...eller?

Hmm hade jag varit dig så hade jag försökt hitta något ifrån det andra landet Till de svenska på så sätt så blir det en överraskning för båda parterna

Svar på tråden typiskt svenska grejer