• Vinnaren

Gott bubbel!!!!?????

Jag vill ha små flaskor med något mousserande att skåla i. Är dock helt tappad på den fronten!
    Någon som kan tipsa om något gott bubbel på småflaskor??

• Svar på tråden Gott bubbel!!!!?????
  • Thailand 08

Nej ingen mat,men kanske lite räkor framför en öppen brasa

• Kirsto

Vinnaren: Det är klart värt att prova Chapel hill, eftersom den kostar mindre än 60:- så är det ju ingen större katastrof om ni inte gillar den och väljer en annan till själva bröllopet.

• Vinnaren

Jo visst är det helt klart värt att prova Chapell Hill!
    En minflaska kostar 21 :-
    Vanlig flaska 58:-
    Jumboflaska 129:-
    Så visst är det dyrare med små flaskor och kanske egentligen helt onödigt men jag tycker det hade varit lite kul.
    Vi skall ju vara i kyrkan och fotas där efteråt, hade då tänkt att alla andra skulle gå till lokalen som bara ligger 400 m längre bort. När vi kommer dit sen skulle man kunna skåla i dessa små flaskor.
    Alla kan öppan sina egna flaskor och ett litet smällande uppstår. Festligt!
    Kanske kallt att hålla i men då får man dricka desto snabbare....
    Har int ebestämt min ännu men själv tycker jag det hade varit roligt!

• Cissit

Jag är sååå sugen att ha småflaskor. Vi har dessutom problem att få tag i champagneglas så det kommer ju också kosta oss en slant...Det enda som är lite tråkigt med småflaskor kanske är att det inte är så fasligt mkt i dem, när man dricker ur glas brukar man ju få flera glas, inte bara ett.

• matildaochniklas

Så mkt smällande ska ni kanske inte räkna med. Dom flesta småflaskor har väl skruvkork? Men jag tror att det blir jättemysigt!

Vinnaren skrev 2008-04-22 07:14:57 följande:
    Jo visst är det helt klart värt att prova Chapell Hill!En minflaska kostar 21 :-Vanlig flaska 58:- Jumboflaska 129:- Så visst är det dyrare med små flaskor och kanske egentligen helt onödigt men jag tycker det hade varit lite kul.Vi skall ju vara i kyrkan och fotas där efteråt, hade då tänkt att alla andra skulle gå till lokalen som bara ligger 400 m längre bort. När vi kommer dit sen skulle man kunna skåla i dessa små flaskor.Alla kan öppan sina egna flaskor och ett litet smällande uppstår. Festligt!Kanske kallt att hålla i men då får man dricka desto snabbare....Har int ebestämt min ännu men själv tycker jag det hade varit roligt!
  • Vinnaren

ok inget smällande men mysigt smuttande på bubbel hoppas jag det bli i varje fall.......

• matildaochniklas

Det blir det alldeles säkert!

• Vinnaren

Fast med tanke på att ekonomin sket sig så får det bli bubbel på Magnumflaska och små flaskor till mig och mannen att "sippa" på under fotograferingen... det blir nog bra det med.

• Aleta

Vad synd, men det är en toppenidé som säkert har inspirerat många, det ska du ha eloge för!

• M hjärta M

Ett litet tips www.vinfynda.se Bolagets egna billighetssida. Där kan man hitta bubbel billigt som bara den. Små flaskor oxå.

• Cissit

M hjärta M skrev 2008-04-22 22:20:35 följande:

Ett litet tips www.vinfynda.se Bolagets egna billighetssida. Där kan man hitta bubbel billigt som bara den. Små flaskor oxå.
    Har varit in där och kikat en del men jag hittar då inga småflaskor med bubbel...och det finns bara tre sorter att välja på när det gäller stora flaskor också. :(
  • M hjärta M
    Cissit skrev 2008-04-22 22:39:54 följande:
    Har varit in där och kikat en del men jag hittar då inga småflaskor med bubbel...och det finns bara tre sorter att välja på när det gäller stora flaskor också. :(
    Opps det va ett tag sen jag va in där & då fanns det 3 olika små & 6 sorter i stora flaskor.
  • Troll-P

Finns nog inte i liten flaska men vi hade Prosecco som brudskål. Vi valde det för att det skulle passa till både de som gillar sött typ Asti och torr champagne. Priset är också bra! (Gillar inte Asti, för sött för mig.)

• Cami80

Mina gäster ska få små champangeflaskor i present som tack för att de kom :)

• jennyfer

Finns det riktig champagne i småflaskor?

• Troll-P
    jennyfer skrev 2008-04-23 17:33:31 följande:
    Finns det riktig champagne i småflaskor?
    Ja, gå in på Systembolagets hemsida och Sök dryck. Där kan du ange förpackningsstorlek. Finns många halvflaskor men bara tre 200 ml flaskor.
Svar på tråden Gott bubbel!!!!?????