• Catalina

Hur gör man för att slippa möhippa?

Min sambo o jag är inte speciellt intresserade av att ha möhippa o svensexa...dessutom finns det ingen tid till sånt....varje helg fram till bröllopet är inbokade(från fredag-söndag)....vi vill ju ha tid för oss själva också,planering, finslip av de sista detaljerna,matlagningen,dekorationen,repetitionen i kyrkan,hämta brudgummens utstyrsel dagen innan bröllopet...när finns det tid....kan någon tipsa om hur man slipper möhippa o svensexa?

• Svar på tråden Hur gör man för att slippa möhippa?
  • Skottdagen2008

Man pratar med sina vänner
    och talar om vad man känner

• jennieoper

Jo man kan ju alltid prata med sina vänner om det...
    Men jag tror nog att de kommer ha svårt att inte ha möhippa/svensexa....

Känner som dig ibland...är det är SÅÅÅÅÅÅÅÅ mkt att göra...men möhippan/svensexan är ju ändå en kul grej

• ditte1

Jag tänker faktiskt skriva det på vår bröllopssida!
    Jag vill inte ha nån möhippa.
    Men det vill min blivande man, alltså han vill ju ha en svensexa då!

• Kärlek ger näring åt själen

Vi har sagt ifrån HELA tiden att vi inte vill bli hippade någon av oss. Våra vänner förstår detta och respekterar det. Där emot så kommer vi göra en egen "grejj" att vi kör tävling mellan könen. Med vårt brudfölje. Detta för att det ska bli något kul istället

• Catalina

jag tror inte att det är så lätt....visst man kan säga till dom att planera ingen hippa o sexa för vi har alla helger inbokade från denna helgen o framåt,det är kalas,middagsbjudningar,bröllop,dop,vi ska själva ha fest midsommar o de 2 närmaste helgerna innan bröllopet är vi bortresta....vet inte själv hur jag ska orka med allt som är nu o så alla mina bröllopsbestyr....risken är väl att de plockar oss helgen innan bröllopet då vi ska åka på spa över helgen o ta det lugnt o koppla av eller kvällen innan bröllopet...då man har så mycket att göra

Skottdagen2008 skrev 2008-04-21 11:09:33 följande:
    Man pratar med sina vänner och talar om vad man känner
  • Piha

Jag har sagt till de som ev. kunde vara personer som skulle dra igång en hippa att jag inte vill ha någon. Jag har också sagt till min blivande (de blir ju ofta involverade i kidnappningen och så) att han skulle avstyra om saken kom upp.

// P

• Kärlek ger näring åt själen

Vi har sagt likandant till varandra.

Catalina: De brukar ta kontakt med din m2b om när du kan. Säger han då till att ni inte vill så får de respektera detta. Jag hade nog även förklarat för dem att det finns ingen möjlighet för er att kunna bli hippade eftersom ni är uppbokade.

Piha skrev 2008-04-21 11:24:27 följande:
    Jag har sagt till de som ev. kunde vara personer som skulle dra igång en hippa att jag inte vill ha någon. Jag har också sagt till min blivande (de blir ju ofta involverade i kidnappningen och så) att han skulle avstyra om saken kom upp.// P
  • KIKKIHOLMBLAD

Säger som ovan: tala med vänner & familj och be dem respektera erat beslut.

• KIKKIHOLMBLAD

Säger som ovan: tala med vänner & familj och be dem respektera erat beslut.

• Catalina

jag har den känslan att ingen av oss får reda på det för det brukar vara ett sånt hemlighetsmakeri när det gäller vissa saker som tex födelsedagar,hippor o svensexor...de plockar oss typ när de ser oss...min sambo är väldigt orolig för vad grannarna planerar....de har ju koll på oss dygnet runt i princip

Svar på tråden Hur gör man för att slippa möhippa?