"Gammalt" papper till danskort?
Det finns så många här som är duktiga på pyssel så jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Vi har vintagetema på många detaljer och jag har gjort danskort som damerna ska få. (Ni vet sådana där som de hade förr och skrev upp vilka danser de skulle dansa med vem!)
Danskortet blir ett dubbelvikt blad med svartvitt tryck, på utsidan står det "Danskort" med en bild på ett dansande par och under bilden plats för att fylla i namn. På insidan finns det en numrerad lista på 6 st danser, fast i stället för olika valser och så vidare så ska vi ha namnen på låtar som går att dansa i par till, mest tryckare. Under varje dans finns en linjerad rad där man kan skriva upp vem man ska dansa med, eller så kan någon knycka kortet en stund och skriva upp sig själv.
Bladet blir alltså dubbelvikt och sedan ska jag sätta en snodd med pärlor i ena hörnet som dekoration. Men frågan är, vilket papper ska jag skriva ut på? Jag vill gärna ha vintagekänsla på danskortet. Tror ni det blir fint med papper som är lite lätt gultonat, eller finns det något annat man kan göra för att ge ett papper lite "gammal" känsla?
Tacksam för idéer!