• JJES

Ni som bytt namn innan vigseln!!! FRÅGA!

Min sambo har ansökt om att få ta sin mammas efternamn nu innan vi skall gifta oss. Sen skall vi ha det som gemensamt efternamn är det tänkt.
    Han ansökte för 4 veckor sedan och har sedan dess inte hört ett smack.

Ni som gjort liknande hur lång tid tog det för ER att få er namnändring bekräftad o klar? Vi skall gifta oss om exakt en månad o börjar få lite småpanik att det inte skall bli klart.

Någon som har erfarenheter att dela med sig av i ämnet???

• Svar på tråden Ni som bytt namn innan vigseln!!! FRÅGA!
  • 26maj2007

Ring till skatteverket och kolla så att anmälan har nått dem.

• JJES
    26maj2007 skrev 2008-04-24 17:30:17 följande:
    Ring till skatteverket och kolla så att anmälan har nått dem.
    Jodå, det har vi försökt med men de går inte att nå sen två veckor tillbaka när vi ringt. De måste ha mycket att göra eller så vill de inte prata med oss.
  • Brud28

Jag ansökte om namnändring i samband med hindersprövning, och fick
    hem papprena idag. De tog 3 dagar, så ring skatteverket och kolla vad som hänt.

• ganesha

När jag bytte förnamn var det klart på ett kick. Gick in på skatteverket (ett fysiskt kontor), fyllde i alla papper och innan jag gick ut genom dörren kunde jag kalla mig vid mitt nya.

Efternamn tar ju lite längre tid eftersom man inte kan byta hur som helst.

Se: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2230205.html

• JJES
    ganesha skrev 2008-04-24 17:35:07 följande:
    När jag bytte förnamn var det klart på ett kick. Gick in på skatteverket (ett fysiskt kontor), fyllde i alla papper och innan jag gick ut genom dörren kunde jag kalla mig vid mitt nya. Efternamn tar ju lite längre tid eftersom man inte kan byta hur som helst.Se: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2230205.htm...
    Förnamn har min sambo bytt oxå o det gick smärtfritt. Sin mammas efternamn får man ju ta utan några regler så jag har svårt att tro att det skulle ta tid.??
  • Sanfor

Det kanske tog en vecka (Plockade bort ett av mina två efternamn)

• JJES

Hmm?? Vi får kanske maila oxå o se om vi lyckas bättre på den fronten?

• stenkrossen

Vi har gjort likadant, min sambo har tagit sin mammas flicknamn nu inför vigseln, det gick på ett några dagar.

• Sanfor

Har du ringt 0771-567 567 (tonval 3)
    Där brukar de ha bra bemanning och kan hjälpa till med det mesta?

• Maciebrud

För mig tog det oxå tre dagar.Paff blev jag, så nu får jag tjuvheta det nya namnet fram till bröllopet i juli=)

Svar på tråden Ni som bytt namn innan vigseln!!! FRÅGA!