Vad är "normalpris" för en bröllopstårta?
De vi har pratat med gör vanlig tårta för 50kr och bröllopstårta för 55kr/bit. Tror jag.
De vi har pratat med gör vanlig tårta för 50kr och bröllopstårta för 55kr/bit. Tror jag.
...men medelpriset tycks väl ligga under 50kr biten...
fast där får man ju tänka lite annorlunda. om det inte är massproducerat behöver pengarna ramla in lite fortare. tycker det är helt logiskt och förklarligt att det kostar mer om man gör det hemma i sitt kök än på konditori faktiskt.
Diskussionen blir lite OT ohlala, men... man tar betalt det man har samvete till och är det till vänner och bekanta får hon väl komma överens om vad som är rimligt INKLUSIVE hygien och eventuell sjukdom.
Eftersom hon inte betalar skatt har hon heller ingen sjukförsäkring eller liknande. Så ja tänk om hon blir sjuk, då missar hon de pengarna helt och hållet.
Hon sätter ju ett pris som innebär att hon känner att det är värt det. Mindre pengar per bit blir för lite pengar i slutändan och ett slöseri med hennes tid. (Så ser jag på min lilla hobby vid sidan av) Så vill inte kunden betala den summan som kanske anses vara för hög, så ställer hon heller inte upp och gör tjänsten för hennes tid är viktigare än så.
Låter klokt.
Prisförlaget jag fått ligger fortfarande på 50 eller 55kr bit. Tycker dock det är mycket pengar, om inte kaffet ingår i tårtan. ;P