• ohlala

Vad är "normalpris" för en bröllopstårta?

jag har pratat med ett jättemysigt café här söder om söder och de tar runt 30 kr biten vilket är toppenbra pris i sthlm.

hörde om en tjej som gör sina tårtor hemma i köket, endast till vänner och bekanta som hobby och utan f-skattesedel eller ngt för 45 kr biten (!!!) DET tycker jag är jäkla mastigt!!

• ohlala

Ganesha: Ja jag tycker det är konstigt att ta 45 per bit till sina vänner och bekanta när man har det som hobby. hade jag aldrig kunnat göra. sen så betalar man ju inte skatt heller och inte heller har man några krav angående hygien eller så. tänk om hon blir sjuk och man redan betalat eller om man blir osams då kan man inte reklamera heller eftersom det inte är ett företag.

• ohlala

nej jag tänker annorlunda och vill inte kapa en tråd för att diskutera ngn som enligt min mening är absurt. jag kan förstå delar av ditt sätt att tänka men samtidigt tror jag att de flesta har en vanlig försäkring. sen så trodde jag att hobby det är ngt man tycker är kul och som man tycker om att hålla på med på fritiden och därför inte såg som ett vinstintresse med så höga marginaler som 45 per bit. det är så jag ser på mina hobbys och eftersom alla ser saker på olika sätt tycker jag att vi återgår till trådens ursprungsämmne ...

Svar på tråden Vad är "normalpris" för en bröllopstårta?