• majsannio

Hjälp! Relationsproblem mellan gästerna...

Vi har ett lite tråkigt bekymmer...
    Två utav våra bjudna gäster har alldeles nyligen separerat. Hon har just nyligen träffat en ny och det funkar inte alls mellan dessa två. De "byter" barn på dagis för att inte behöva prata mer än nödvändigt. När vi bjöd dessa så visste vi inte att de separerat och deras osämja har ploppat upp på bara någon månad. Nu är jag lite rädd för att det kommer att bli en "scen" på festen mellan de bägge...
    Hur ska vi göra. Vi har bjudit bägge två i tron av att de fortfarande var ett par. Mannen är min sambos kompis från början även om vi tycker jättemycket om tjejen oxå.
    Ska man agera på ngt sätt eller bara hoppas på att de håller sig i skinnet och inte börjar bråka?

• Svar på tråden Hjälp! Relationsproblem mellan gästerna...
  • Garonne

Tråkig situation, men jag skulle inte göra någonting. Man kan ju knappast dra tillbaka en inbjudan. Jag tycker faktiskt att det är deras problem och dom får väl helt enkelt hålla masken eller låta bli att komma.

• Karga81

Upplys båda om att den andre också är bjuden, så det inte blir en obehaglig överaskning för dom båda. Sen är det upp till dom att besluta om dom är bekväma med att vara på samma bröllop som den andre, det kan ju lösa sig själv menar jag.
    Sen är det ju deras ansvar att inte "make a sceen"

• Mirri

Kan man inte placera dem långt ifrån varandra? Är barnen bjudna? Annars borde ju vuxna människor kunna hålla sams en enda kväll. Kan ni prata med dem kanske?

• majsannio

Dom är medvetna om att den andre är bjuden då vi skickade inbjudan till deras gemensamma adress.
    Jag blir lite nervös bara för jag vet att alkohol inte har ngn positiv inverkan i det här fallet... :(

• anne på grönkulla

Och ni vet att båda kommer var för sig fast de är bjudna tillsammans men har separerat?

Jag håller med, se till att båda vet att den andre är bjuden. Sen är det upp till dem hur de vill göra. Kan de inte sköta sig utan ställer till nån offentlig scen så får de gå från festen.

• tolonta

Har en litet liknande situation, en litet infekterad relation mellan två som tidigare varit ihop. Båda vet att den andre är bjuden, med sina nya respektive. En av dem är toastmaster, så han kommer ju. Om båda kommer så tror jag att jag ska inviga litet övriga kompisar i att det kan bli litet tråkig stämning mellan dem, så får de hjälpa till att hålla dem åtskiljda. Inte för att jag tror att det kommer bli storbråk eller så...

• majsannio

Sambon pratade med killen idag och som det ser ut just nu så ska de komma bägge två, fast var för sig. Han bad att vi inte skulle sätta dem nära varandra för att det är som det är...

• Marsaphir Marlean

Sätt dem bara långt ifrån varandra.

• eleja

Absolut placera dem långt ifrån varann, är ni ändå osäkra kan ni ta hjälp av andra. Placera någon social och nära person som ni litar på vid samma bord som honom respektive henne, som kan avstyra om samtalsämnet separationen börjar ta för mycket plats eller något annat "scen-liknande" inträffar.

• Nightingale

Vi har lite samma problem. Vi bjuder ett separerat par, killen har träffat en ny. Jag vet att tjejen har problem med detta, men hon säger inget.

Lösningen blir att placera det lyckliga paret lååååångt från den dumpade singeltjejen. Det ska nog funka!

Svar på tråden Hjälp! Relationsproblem mellan gästerna...