• majsannio

Hjälp! Relationsproblem mellan gästerna...

Vi har ett lite tråkigt bekymmer...
    Två utav våra bjudna gäster har alldeles nyligen separerat. Hon har just nyligen träffat en ny och det funkar inte alls mellan dessa två. De "byter" barn på dagis för att inte behöva prata mer än nödvändigt. När vi bjöd dessa så visste vi inte att de separerat och deras osämja har ploppat upp på bara någon månad. Nu är jag lite rädd för att det kommer att bli en "scen" på festen mellan de bägge...
    Hur ska vi göra. Vi har bjudit bägge två i tron av att de fortfarande var ett par. Mannen är min sambos kompis från början även om vi tycker jättemycket om tjejen oxå.
    Ska man agera på ngt sätt eller bara hoppas på att de håller sig i skinnet och inte börjar bråka?

• Svar på tråden Hjälp! Relationsproblem mellan gästerna...
  • majsannio

Dom är medvetna om att den andre är bjuden då vi skickade inbjudan till deras gemensamma adress.
    Jag blir lite nervös bara för jag vet att alkohol inte har ngn positiv inverkan i det här fallet... :(

• majsannio

Sambon pratade med killen idag och som det ser ut just nu så ska de komma bägge två, fast var för sig. Han bad att vi inte skulle sätta dem nära varandra för att det är som det är...

• majsannio

Jag vet med all säkerhet att bägge vet om det då jag pratat med dem i veckan. (var för sig dock) För att ytterligare komplicera det hela så har hon börjat att dejta lite med våran granne...
    Nu stötte jag doch ihop med tjejen igår och vi pratade lite. Hon undrade om de satt nära varandra (vilket de INTE gör) och sen lovade hon faktiskt mig att det inte skulle bli ngt strul.
    Jag hoppas verkligen att de kan hålla sig i skinnet, jag gillar ju dem massor bägge två...!

• majsannio

Hmmm... nytt bekymmer har uppstått... Det var svensexa för min kära igår och killen ifråga var med ända tills hon dyker upp huxflux och skjutsar hem honom. De hade stött ihop tidigare på stan när min sambo sålde grejer , sen drog de vidare till en studio och då dyker hon upp bara sådär. Han försvann och de fick inte tag på honom mer under dagen/kvällen.
    Nu är saken den att han lämnade henne och hon dejtar en annan... komplicerad historia det här.
    Fast vi hade svensexa/möhippa med gemensam middag igår och jag pratade med de andra om att ngn scen de emellan vill jag inte vara med om på bröllopet. De andra lovade att ta tag i saken i så fall.

Svar på tråden Hjälp! Relationsproblem mellan gästerna...