• T hjärtar M

Någon som har ett hum om vad han menar

Min pojkvän och jag kolla på förlovningsringar för ett tag sedan på nätet är det tänkt vi ska köpa. NU säger han att han sett följande och jag fattar inte vilka ringar han menar men ringen har alla 3 metallerna.

Vitguld
    Rötguld
    Guld

Hans ord är såhär:

metallerna låg bredvid varandra och skapade en ring totalt, med tre olika färger som ett band. och så den mellersta var som två vågiga linjer på så det blev avskiljare mellan de alla tre på så sätt.

Snälla ngn som vet vad han tänker på för ringar?

• Svar på tråden Någon som har ett hum om vad han menar
  • hondafreak

Låter jättefint. Förstår precis vad han menar, men har inte sett nån sån med 3 , bara med 2 "ringar i en".

• T hjärtar M

Nej jag har inte sett nåt heller. Letar förgäves och jag ger snart upp faktiskt.

• Tooticki

T hjärtar M skrev 2008-04-28 11:22:35 följande:

Nej jag har inte sett nåt heller. Letar förgäves och jag ger snart upp faktiskt.
    Länken jag postade stämde inte eller?
  • sanber

jag har sett en sån..men var???

• sanber
    Tooticki skrev 2008-04-28 08:13:22 följande:
    Det låter som Georg Jensens "Fusion", de är konstruerade så man kan välja att ha två, tre eller fyra delar som passar in i varandra, med eller utan briljanter och de finns i vitt, gult och rött guld.Här kan du se dem:georgjensen.com/English/Collections/Jewellery...
    å dne var lite tuff!
    Jag har iaf sett en "enklare" variant..men ja dert kan ha varit när som heöst vart som helst så inte mycket till hjälp!
  • HåKa

Classicringar från Smycka nr 37-6 skulle det kunna vara. Lite missvisande bild på hemsidan men den består av tre "ringar" i de olika färgerna. Lycka till!

• Anja 19 juli 2008

Nu fattar jag inte riktigt för rött guld ÄR vanligt guld!

VAd jag vet så finns det bara vitt och rött guld? Eller?

• jizz

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-14 10:07:13 följande:

Nu fattar jag inte riktigt för rött guld ÄR vanligt guld!VAd jag vet så finns det bara vitt och rött guld? Eller?
    Men jag har hört flera säga gult och rose också...
    Trodde själv att gult guld var vanligt guld.
    Rose är som en blandening av gult och rött.
    Finns då vad jag förstått 4 olika nyanser.
    gult, rött, rose och vitt
Svar på tråden Någon som har ett hum om vad han menar