• Sjöstin

Guldsmedshuset...

Någons som känner till Guldsmedshuset. Själv har jag hittat en jättefin ring som finns på deras hemsida, golden line med utvändig gravyr. Någon som handlad från dom samt hur dom ligger i pris..
    Har du sett någon liknade på något annat ställe får ni gärna tipsa mig om det..

Vill verkligen ha en ring som liknar den.

• Svar på tråden Guldsmedshuset...
  • soon 2 b mrs T

guldsmedshuset i sävedalen?

För om det är dom så är dom jätte bra =)

Våra ringar har min man designat och Thomas har gjort dom, man fick mycket bra inspel på hur man ska och inte ska göra också.
    trevlig service och bra priser.

• egensinnig

Jag har bara hört mycket gott om dem. Var inne o diskuterade en ring med dem men har hittat en färdig som jag köper istället för att designa. men den dag jag ska göra ett smycke går jag definitivt dit.

• Gafsan

Jag har också beställt från dem. Tycker jag fick mycket bra bemötande, men förståss kan jag inte säga något om slutresultatet ännu eftersom ringen inte är klar ännu. Prismässigt kanske de ligger lite högre än andra (vet inte, men det känns lite så), men det känns också som att kvaliteten är mycket bra på det de gör och de är väligt serviceinriktade. Hittills är jag nöjd iallafall.

• Sjöstin

Tack för ´svaren. Det är ingen av er som har utvändig gravyr på ringen?

• Sjöstin

Tack för svaren. Det är ingen av er som har utvändig gravyr på ringen?

• Joji
    Gafsan skrev 2008-04-29 19:35:01 följande:
    Prismässigt kanske de ligger lite högre än andra (vet inte, men det känns lite så),
    Jag blir bara så nyfiken: vem/vad jämför du med då? Jag har inte talat med några andra guldsmeder i GBG, därför jag undrar!

Tycker i alla fall att Guldsmedshuset är jättetrevliga och väldigt hjälpsamma...
  • 2015

Tråden är gammal. Men jag undrar om det är någon ju som beställt ring från Guldsmedshuset i Sävedalen?
    Tänkte beställa mina 3 ringar därifrån. Förlovningsring, vigselring och morgongåvaring. 

• Eliin

Jag har beställt från Guldsmedshuset Glad

Jag ska strax åka dit för att se min färdiga ring Skrattande (såå spännande!!)
    Hittills har jag bara fått en mycket bra uppfattning av dem i alla fall, Sanna som hon heter som gör min ring har hela tiden varit mycket hjälpsam och gett goda råd utan att det känts som att hon försöker sälja på mig det dyraste alternativet.
    Jag var hos en annan guldsmed också innan för att höra mig för kring priser lite innan jag beställde och jag tyckte att det var ungefär samma pris, men att Sanna lyssnade bättre på mig och som att ringen verkligen kunde bli så som JAG vill!
    Sanna har kommit med idéer och förslag på hur man kan göra me jag har själv fått bestämma och det tyckte jag var jättebra då iaf inte jag hade koll på alla alternativ som man har.

Så jag tycker att du ska beställa därifrån, men det säger jag då utan att ha sett slutresultatet av min ring Glad

• 2015
    Eliin skrev 2013-11-22 16:01:46 följande:
    Jag har beställt från Guldsmedshuset Glad

Jag ska strax åka dit för att se min färdiga ring Skrattande (såå spännande!!)
    Hittills har jag bara fått en mycket bra uppfattning av dem i alla fall, Sanna som hon heter som gör min ring har hela tiden varit mycket hjälpsam och gett goda råd utan att det känts som att hon försöker sälja på mig det dyraste alternativet.
    Jag var hos en annan guldsmed också innan för att höra mig för kring priser lite innan jag beställde och jag tyckte att det var ungefär samma pris, men att Sanna lyssnade bättre på mig och som att ringen verkligen kunde bli så som JAG vill!
    Sanna har kommit med idéer och förslag på hur man kan göra me jag har själv fått bestämma och det tyckte jag var jättebra då iaf inte jag hade koll på alla alternativ som man har.

Så jag tycker att du ska beställa därifrån, men det säger jag då utan att ha sett slutresultatet av min ring Glad
    Tack så mycket Eliin. Tänkte åka dit i helgen och titta i alla fall. Tror de har så att man kan åka dit med? Glad
  • Eliin

Ja, du kan åka dit. Men de har inget direkt som du kan titta på då de gör allt på beställning.
    De rekommenderade mig att titta i andra butiker och prova mig fram för att få fram en bild av vad jag ville ha. När jag sedan kom så hade jag en grov bild av vad jag vile ha. Första gången jag var där berättade de mer hur de jobbar osv då det som sagt skiljer sig lite åt från en "vanlig" guldaffär. Kolla deras hemsida för öppettider bara :)

• 2015
    Eliin skrev 2013-11-22 16:11:52 följande:
    Ja, du kan åka dit. Men de har inget direkt som du kan titta på då de gör allt på beställning.
    De rekommenderade mig att titta i andra butiker och prova mig fram för att få fram en bild av vad jag ville ha. När jag sedan kom så hade jag en grov bild av vad jag vile ha. Första gången jag var där berättade de mer hur de jobbar osv då det som sagt skiljer sig lite åt från en "vanlig" guldaffär. Kolla deras hemsida för öppettider bara :)
    Okej! Tack skall göra som du skriver. Trodde de hade så man kunde se en massa ringar liksom.
    Men jag har sett ringar som jag tycker om. Kanske kan jag skriva ut dem på skrivaren.
    Så de får en bild av vad jag vill ha, och så kan jag förklara de ändringar som jag vill göra.
    Så det blir MIN ring och inte en KOPIA av en annan ring. 
  • 2015

En känslig fråga kanske. Men går det att få en ring kring 5.000 kr.? 
    Då jag verkligen inte har några pengar direkt så undrar jag. Går det inte så är det ingen idè att jag ens kontakta dem.
    Jag är inte noga med karat och äkta stenar. Jag vill BARA ha en FINring som känns som MIN ring.Glad 

• Eliin

Jag vet inte om det går att få en ring för 5.000kr. Det beror ju på hur du vill att ringen ska se ut skulle jag tro.
    Jag fick uppfattningen av att de är rätt någa med kvalitet på både guld och stenar, de tycker inte att man ska kompromissa för mycket med det. Men det är mycket möjligt att de kan använda mindre karat och icke äkta stenar om du ber om det. Det kan jag inte svara på faktiskt. Men var bara noga med att berätta din budget.
    När jag sa vad vi hoppades hamna under (detta var efter att vi hade räknat på ett par olika alternativ i butiken) så drog hon av lite pengar på det ena alterativet så att även det hamnade inom budget, och jag kunde få den ring jag ville Glad Det kostar dem säkert inte så mycket att ge lite rabatt men gör mig som kunde väldigt glad Skrattande.

Svar på tråden Guldsmedshuset...