• RDF

Vad för kläder ska min brudgum ha?

På de flesta kavajbröllop jag varit på så har brudgummen haft frockcoat och varit finare än övriga gäster.

Jag tycker att det ska vara så också! Gillar inte heller när best man är lika klädd. Jag tycker brudparet ska vara finast klädda båda två. Men var och en gör som de vill!

Vad känner han att han vill ha för kläder så han känner sig bekväm och fin?

J

• RDF

glad och förväntansfull: Min M2B har också dyrare kläder än mig!

Jag tycker det är liiite tråkigt när man inte ser vem som är brudgum och bestman eftersom de många gånger är lika klädda men det är jag det och eftersom vi inte har någon best man eller tärna så behöver inte jag bry mig om det.

Min M2b fick bestämma själv vad han ville ha och jag var med som smakråd. Viktigast är ju att han känner sig bekväm.

Kommer att tänka på en tråd här för någon månad sen då en blivande brud frågade om det var ok att han hade finare jeans trots att hon skulle ha riktigt fin klänning. Många tyckte det var helt fel och att han skulle klä sig efter henne.... Hmmm märkligt att det finns så många måsten!

Hade vi haft gäster på vårt bröllop hade vi haft klädkod "kom så DU känner dig fin!" Då tror jag alla trivs bätre och är mer avslappnade.

• RDF

På tal om dessa etiketter och "måsten" så måste jag bara berätta att de trevligaste bröllop jag varit på är när man får sitta med sin respektive och sen tillsammans med andra man inte känner så väl i stället för att behöva sitta bland ett gäng okända, då det lätt kan bli stelt.

Svar på tråden Vad för kläder ska min brudgum ha?