• Schatzilein

Vad för kläder ska min brudgum ha?

Tycker nog att det ligger lite i det, att tidningarna mest riktar sig till blivande brudar. Inte så konstigt kanske, för det är ju lite mer kring frisyrer, make-up och smycken för tjejer, som man kan sälja annonser kring. Och att döma av hur könsfördelningen är här så verkar kundkretsen vara grymt kvinnodominerad och männen inte lika intresserade. Tyvärr.

Men Savonit, du och din blivande gör väl precis som ni vill och lägger pengar på det ni tycker är viktigast, för att ni båda ska känna er vackrast och lyckligast på er dag?

• Schatzilein

Brudparet är väl alltid mer uppklädda? Däremot försöker man väl undvika extrem skillnad mellan brudgum och klädkod för gästerna: typ frack/kavaj. Vad är egentligen frockcoat? Jag menar, jag vet hur det ser ut, men var i stilnivå ligger det egentligen? Är det något helt nytt eller?

• Schatzilein

Nej, verkligen inte. Var bara lite vetgirig. Och nu vet jag. Tack!

Brudgummarna skrev 2008-05-03 21:32:29 följande:
    Frockcoaten räknas som bonjour och ligger på samma nivå som kavaj. Så en gäst i mörk kostym har alltså "finare" kläder på sig än en brudgum i frockcoat.Men det spelar väl ändå ingen roll?
Svar på tråden Vad för kläder ska min brudgum ha?