• FruGrahn

idetorka

Vi ska vigas ute på en dansbana med trästaket runt, sjön runt om. Jag vill att själva vigsel platsen ska vara vacker men jag kommer inte på något, idéer?
    Tänkte ha ett trä valv med blommor bakom oss och prästen.
    Vad göra med resten?

• Svar på tråden idetorka
  • Kirsto

Jag vet ju inte hur staketet ser ut, men jag såg på en bild att man kan sätta upp gladiolus på staketet. (Det var nog en vacker bro som var smyckad då, men det går ju att "översätta".) Jag törs inte säga hur länge de klarar sig utan vatten, med det såg väldigt fint ut! Man kan om man vill knyta fast dem med fint sidenband, eller så använder du helt enkelt ståltråd om du hellre vill det.

• Marsaphir Marlean

Exakt, snurra eller häng vilket som blir bäst breda sidenband runt staketet, sätt blommor i höga vasar lite runt omkring.

• 081110 1

Blommor och vita ballonger? Eller rislampor i enhetlig färgskala.

• Brud 08

Björkar vid ingången. Någon blomma i färgtemat med jämna mellanrum på staketet eller ballonger, gärna med sidenband eller liknande som fladdrar lite i vinden. Kanske kan man markera "gången" fram till prästen på något sätt.

• Marsaphir Marlean

Ja lägg ut en röd/vit matta någonstans kanske? Höj flaggan i topp om det finns någon flaggstång.

Svar på tråden idetorka