brudtärna hålla tal?
Hej!
Ska brudtärnan hålla tal? Jag hade hoppats på det men min brudtärna vill inte? Hrmm.. hur hade ni reagerat på detta??Jag kan ju inte tvinga henne, men varför vill hon vara brudtärna, varför säga ja om hon inte vill hålla tal?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 15:46
Saken är den att hon har känt mig längst och jag hade hoppats på att hon ska hålla tal, det sa jag till henne redan när jag frågade henne om hon ville bli min brudtärna.
Sedan mejlade jag henne om det och fick inget svar på den frågan. Skickade sms fem dagar senare då skriver hon att hon inte vill hålla tal men vara min brudtärna, varför inte säga nej istället för att bara inte svara på mejlet? sånt är ju bra att veta när man planerar ett bröllop. Jag ska inte behöva dra ur henne svaret. Känner mig lite besviken och sårad faktiskt! Uff!
Aja det löser sig säkert på något vis.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 17:30
Jag vill absolut inte tvinga någon till att hålla tal! Jag håller på och skriver ihop festprogrammet, därför ville jag veta om hon skulle hålla tal, för från början sa hon ju att hon skulle det.
Jag blev bara lite nervös när hon ångrade sig helt plötsligt, för hon ska även fixa mitt hår, vill inte att det ska ske helt plötsligt heller. Hon är ganska spontan av sig och kan ångra sig saker helt plötsligt, det har skett förr vid andra tillfällen, men jag har känt henne sen vi var pytte små och ville ha henne som brudtärna, men jag har ärligt talat varit lite nervös över att hon ska ångra sig under bröllopet också, men jag har litat på henne osv. Lång historia... självklart ska hon få vara min brudtärna ändå, fast hon inte håller tal, men det var lite trist att hon ångrade sig bara sådär och inte sa det till mig, istället valde hon att ignorera mina mejl osv.