Inlägg från: Rosenpetunia |Visa alla inlägg
  • Rosenpetunia

Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....

Hej hej!

Nu har även jag hittat hit

Vardagen rullar på, livet ler med sitt allra största leende
    Njuter av våren och av att vara nygift! En alldeles speciell vår med andra ord... *myser*

Fru Almqvist, du verkar ha fått bra tips angående inbjudningskorten av Skottdagen2008. Kan försöka fundera här också om jag skulle komma på nåt ytterligare.

Ha det toppen, sköt om er!

P.S. Fru Almqvist, har fakturan för fotona kommit? Inte här iaf

• Rosenpetunia

Det låter jättemysigt med ditt "trädgårdspyssel", Skottdagen2008. Min syster har en japaninspirerad trädgård, det är verkligen stilrent och snyggt!

Och soda30, en stuga i skogen vid en älv låter som en dröm i mina öron...

Liiiiite avis på er båda, här i storstan är vi inte bortskämda med egna gröna plättar

Hoppas att ni mår finolino, ta väl hand om er. Kramis

• Rosenpetunia

Åååh, Adamia, vilka underbara bilder
    Blir alldeles tårögd, det är ju så hög "igenkänningsfaktor" på miljöerna dessutom
    Tänk att nu smälter allt det där... visst känns det lite märkligt?
    Ser att vi hade samma solist, hon var hur härlig som helst tyckte vi!

Trevlig helg i solskenet!

• Rosenpetunia

Regn i Sthlm med, varvat med solsken

Vad mysigt, Skottdagen2008, att ni snart ska till Venedig... hoppas att resan blir lyckad på alla sätt och vis Förstår att du/ni längtar...

Vi har skickat nästan alla tackkorten men några återstår. Det har varit lite mycket här på sistone, har inte haft ork.

Kramisar till er!

• Rosenpetunia

Hej xtal,
    vad roligt att ni planerar vigsel i Iskyrkan! Ni kommer inte att ångra er!!!

Jag tycker att ni ska göra precis så som ni vill, det är ER STORA DAG. För mig finns det ingenting som heter själviskt när det gäller bröllop, äktenskap är ju trots allt någonting just mellan er två. Inga andra behövs där om inte ni själva vill ha det så.

Vi var där tillsammans med våra barn. En solist + fotografen var också med. Allt var helt otroligt vackert och oförglömligt på alla sätt. Hela dagen var magisk från början till slut, ord räcker inte för att beskriva det vi upplevde där.

Har inte ångrat vårt val en endaste sekund och alla nära o kära har varit enbart glada för vår skull. Inga sura miner någonstans. Vi har vigselceremonin på video och foton finns det gott om (både egna och såna som fotografen tog), fest med alla släktingar och vänner kan man ju ha ändå.

Vi anlitade samma fotograf som Fru Almqvist. Bilderna är vi helnöjda med.

Min frisyr gjordes på Stinas Salong (hon jobbar deltid så ska man boka är det bra att vara ute i god tid) och i salongen vägg i vägg fick jag sminket fixat (Salong Vinter). Det var verkligen jättesmidigt

Lycka till med allt, det är bara att maila om du/ni undrar över någonting!

Och till er andra i tråden kommer det en stor onsdagskram här! Sköt om Er!

• Rosenpetunia

xtal, jag glömde ju det viktigaste...
    GRATTIS TILL ER NYFÖRLOVADE, förstås!!!

• Rosenpetunia

Tack själv för dina rara rader

Jag tror att det där med kylan är svårt att förutspå överhuvudtaget. I år var det många rätt milda vinterdagar i januari och februari, men i mars kom en ordentlig köldknäpp. Jag var orolig i början av året för att Iskyrkan skulle börja smälta, så varmt var det periodvis.

Jag är övertygad om att det blir kanon vad ni än väljer. På med ordentliga kläder bara och ni njuter av omgivningarna där, det är jag säker på. Dessutom har de kläder som ingår i priset när man bor på Ishotellet, stövlar, skoteroverall, vantar, mössor... rubbet! Vi hade både egen "utrustning" och lånade vissa saker.

Det som var fördelen med månaden mars var att det inte är så mörkt ute och vårsolen tittar fram om man har tur. Vår vigsel var kl. 16.30 (vi var först ut den dagen) och då var det fortfarande ljust och fint.

Kramelikram på dig med

• Rosenpetunia

Just det, glömde säga att frisör med mera finns inte inne på själva Ishotellet utan i Kiruna (ca. 15 - 20 km från Ishotellet).

Vi kollade upp priserna på taxiresor och insåg ganska snabbt att det var mycket billigare att hyra en liten bil på flygplatsen (bokade och betalade via nätet, funkade kanonbra). Det blev många resor mellan Ishotellet och Kiruna Finns ju mycket fint att titta på inne i Kiruna också.

• Rosenpetunia
    Skottdagen2008 skrev 2008-05-23 09:37:40 följande:
    3 timmar kvar tills vi åker mot Skavsta och vidare till VENEDIG!!!
    Åååh, så mysigt! Önskar er en helt fantastisk resa! Njut, njut och njut
  • Rosenpetunia
    Skottdagen2008 skrev 2008-05-30 17:21:14 följande:
    Se tråden:www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2937488.htmldär beskrev jag lite kort om vad vi gjorde.
    Välkommen tillbaks till Sverige
    Det verkar som att ni har haft det alldeles fantastiskt, precis som det var meningen! Kul att du delade med dig av er resa

Ha en skön helg i solen,
    kram på er alla i tråden!
Svar på tråden Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....