Hej och välkommen till tråden med fruarna
Jag vigdes inte i iskyrkan utan i den "riktiga" kyrkan som är 400 år gammal och vars släktning ligger begravd under plankorna, haha. Är född i Jukkasjärvi församling en gång för lääääänge sedan.
Näe, inte är ni själviska, men jag förstår att de vill följa med. Det skulle jag också vilja om mitt barn skulle vigas och på en så unik plats.
Ni kanske kan ha det intimt med bara föräldrar. Det är en så speciell dag att jag inte skulle vilja vara utan mina föräldrar och skulle nog ha ångrat mig om de inte var med, men ni kan ju kanske bara ha med dem vid vigseln och förklara att ni vill ha det intimt, äta middag bara nmi två och så vidare. Lägga upp lite regler som är viktiga för er och var ni önskar vara bara ni, men under vigseln kunde de ju få vara med.
Jag fixade håret hos Eva på Hairliga hår och blev väldigt nöjd. Hon sminkar också, men jag ville göra det själv för att jag har problem med att mina ögon kliar och tåras och då ville jag kunna "laga" sminkningen utifall det klias, rinner bort.
Vi fotograferade oss i en vanlig studio och blev nöjda, men jag tror de andra brudarna här i tråden kan ge mer tips om fotografering i ishotellet.
Lycka till
xtal skrev 2008-05-20 23:41:42 följande:
Nu hoppar jag in har... :) Vi forlovade oss i helgen och jag haller pa planera vigsel i iskyrkan i Kiruna vinter 2009. Svarforaldrarna ville bjuda in sig pa resan men vi vill att det ska bara vara vi tva och ingen annan. Ar jag sjalvisk? Jag ser pa hela resan som en stor smekmanad. Vi planerar den "officiella" vigseln hemma i usa eftersom vi kommer vara lagliga akta makar i staterna, sa vi kommer att ha mindre ceremoni och fest hemma i Austin, Texas for svarforaldrarna/min slakt.Jag ar overlycklig i ovrigt och har redan hittat en klanning som kommer att passa bra i kylan! Forresten, finns det bra fotografer och sminkartister osv pa ishotellet? Jag vill jattegarna ha tips fran erfarna isbrudar! :)