• lillabruden

Övertala mitt att det inte gör nått.....

jag har 3tärnor som jag frågat för ett tag sen.. och alla sa ja och jag sa till dem att när våren står i full blom ska jag bjuda dem på middag på restaurangen vi ska gifta oss och så kan vi diskutera och hjälpas åt att tänka på dekorationer osv...

Jag satte en dag och tid och en tärna kunde inte. Visst man kan inte alltid men jag bad henne ta ledigt via sms och hon svarade på 2sekunder att det gick inte... Inte ens kollat upp om det går!!! =(

Det är inte hela världen jag vet, men jag ville gärna att alla skulle vara där och jag själv kan ingen annan dag!

Övertala mig om att det inte gör nåt att hon inte är med.../hon är dessutom min kusin så det känns lite mer besviket...

• Svar på tråden Övertala mitt att det inte gör nått.....
  • Mrs Mommy

Varför kan inte du någon annan dag?

• bröllops gäst

Kan ni inte flytta tiden lite eller att hon dyker upp senare/är med bara en stund?

• lillabruden

jag jobbar som personlig assistent och har ingen som kan byta med mig.. och restaurangen har bara öppet till 13.30 om vardagarna.. hon kunde inte förrän efter 16.30 =(

• Mrs Mommy

Ta en annan restaurang.
    Om inte du kan ta ledigt varför ska hon kunna det?

• bröllops gäst

Kan du inte skippa restaurangen och bjuda dem på mat hemma hos dig? (blir billigare oxå)

• lillabruden

först och främst är det ju jag som ska gifta mig, och det ska vara den restaurangen för att vi ska gifta oss där och det är den lokalen jag vill att dem ska se.

tack för inget...skitsamma..

• Blivande fru L

Det verkar som om du _vill_ göra det här till ett problem, det måste ju rimligen gå att hitta en annan dag längre fram som passar er. Jag tycker inte att du kan vara sur för att det inte passar tärnorna. "När våren står i full blom" är ju inte så specifikt att de kan hålla kalendern tom för en middag.
    Det här var mitt försök att övertyga dig om att det inte gör något, få se om det duger...
    Lycka till!

• Mrs Mommy