• lillabruden

Övertala mitt att det inte gör nått.....

jag har 3tärnor som jag frågat för ett tag sen.. och alla sa ja och jag sa till dem att när våren står i full blom ska jag bjuda dem på middag på restaurangen vi ska gifta oss och så kan vi diskutera och hjälpas åt att tänka på dekorationer osv...

Jag satte en dag och tid och en tärna kunde inte. Visst man kan inte alltid men jag bad henne ta ledigt via sms och hon svarade på 2sekunder att det gick inte... Inte ens kollat upp om det går!!! =(

Det är inte hela världen jag vet, men jag ville gärna att alla skulle vara där och jag själv kan ingen annan dag!

Övertala mig om att det inte gör nåt att hon inte är med.../hon är dessutom min kusin så det känns lite mer besviket...

• Svar på tråden Övertala mitt att det inte gör nått.....
  • Mrs Mommy

Varför kan inte du någon annan dag?

• bröllops gäst

Kan ni inte flytta tiden lite eller att hon dyker upp senare/är med bara en stund?

• lillabruden

jag jobbar som personlig assistent och har ingen som kan byta med mig.. och restaurangen har bara öppet till 13.30 om vardagarna.. hon kunde inte förrän efter 16.30 =(

• Mrs Mommy

Ta en annan restaurang.
    Om inte du kan ta ledigt varför ska hon kunna det?

• bröllops gäst

Kan du inte skippa restaurangen och bjuda dem på mat hemma hos dig? (blir billigare oxå)

• lillabruden

först och främst är det ju jag som ska gifta mig, och det ska vara den restaurangen för att vi ska gifta oss där och det är den lokalen jag vill att dem ska se.

tack för inget...skitsamma..

• Blivande fru L

Det verkar som om du _vill_ göra det här till ett problem, det måste ju rimligen gå att hitta en annan dag längre fram som passar er. Jag tycker inte att du kan vara sur för att det inte passar tärnorna. "När våren står i full blom" är ju inte så specifikt att de kan hålla kalendern tom för en middag.
    Det här var mitt försök att övertyga dig om att det inte gör något, få se om det duger...
    Lycka till!

• Mrs Mommy

Ja men det är ju just det "DET ÄR DU SOM SKA GIFTA DIG"

Förlåt men det är inte lika viktig dag för henne som för dig, lika lite som att hennes bröllop inte kommer vara din stora dag.

lillabruden skrev 2008-05-06 13:48:30 följande:
    först och främst är det ju jag som ska gifta mig, och det ska vara den restaurangen för att vi ska gifta oss där och det är den lokalen jag vill att dem ska se.tack för inget...skitsamma..
  • LT2B

Det måste ju ändå finnas möjlighet att tacka nej om man är upptagen. Självklart är det en ära att få vara tärna men jag antar att de kommer få hjälpa till med en del förberedelser och kanske även lägga ut pengar på tärnkläder. Om din Kusin nu är upptagen den dagen så kanske det inte är något hon rår för. Alla arbetsplatser är ju olika och alla arbetsgivare är inte lika flexibla med att ta ut semesterdagar.

• Pienaar

Ni ska väl inte gifta er förrän NÄSTA sommar? Då kan ni väl bara välja en annan tid för denna middag ellerhur?

• bröllops gäst

Är det så att det bara finns en dag som passar dig och att det ska vara på Den restaurangen så får du nog räkna med att alla inte kan. Du får väl vara glad över att det "bara" var en som inte kunde. Jag vet det är din dag och att du bara vill att det ska bli så bra som möjligt. Är själv gift och vet att man blir besviken när folk inte verkar ta det på så stort allvar som man själv...

• Bling75

Det är lite bridezilla varning här.

Om du bara kan en enda dag, mitt på dagen en vardag så kan man verkligen inte förvänta sig att andra kan komma. Jag tycker att du ska vara glad och tacksam för att två av dina tärnor kommer. Man kan ju inte förvänta sig att någon kan plocka ut semesterdagar för att komma på en lunch.

Om man ska få saker att löpa smidigt så krävs det att alla är lite flexibla och anpassningbara, framförallt bruden som är den som vill ha hjälp.

• bröllops gäst

Ja alltså, du får ursäkta men är det inte förrens nästa sommar du ska gifta dig är det väl lite dumt att tjura ihop redan nu?? Det kanske krävs att du "går halva vägen" för att inte mista dina tärna. Mycket tycker jag man ska ställa upp på som tärna men man kan ju inte gärna lägga ner hela sin tillvaro för att någon ska gifta sig??

• lillabruden

jo ni har rätt men jag blir ledsen och besviken över att man själv gör allt man kan för sina nära och kära men när det gäller så kan hon inte ens kolla upp om hon kan fixa det.. det är det det handlar om egentligen! Man vill bara att ens nära iallafall ska försöka..
    och det kommer säkert fler tillfällen som går att fixa att alla kan.

• Zoria

Håller med alla andra!! Jag har inte hur lätt som helst att ta ledigt och just DEN restaurangen kan inte vara viktigare än din vän...

• Lina_K

Hon kanske jobbar?

Ersätter du hennes semesterdag eller betalar hennes tjänstledighet? Inte sjutton skulle jag ta en ledig dag för att gå på en lunch och planera ett bröllop.

• lillabruden

och det är sant.. jag kan ju bjuda dem på lunch där en annan dag närmare bröllopsmånaden ju..

det är inte meningen att 'kräva' och vara en bridezilla men jag vill så gärna visa dem stället...vi ska gifta oss i parken bara 20meter utanför restaurangen så jag vill verkligen veta vad dem tycker och höra deras ideer.. men parken och restaurangen går ingenvart.. Jag får kanske lugna mig lite och se vad som kan göras längre fram

• bröllops gäst

Tyvärr är det nog bara så att folk runt omkring inte tar det på så stort allvar. Fick försvara mig flera gånger när jag skulle gifta mig om saker som folk tyckte var onödiga. Inte heller var det många som frågade hur det gick med bröllopet och sa man nåt så sa de typ, jaha.. Men upp med hakan det ordnar sig!

• Anettan73

Jag har med 3 tärnor. Vi ska gifta oss om 3 månader. Att få ihop alla på en gång är 99% omöjligt. Av alla gånger vi skulle ha träffats så har det bara hänt 1 gång att det funkta med alla.
    När vi skulle ut o kolla brudklänning kunde bara 1. Tärnklänningarna har fått gå med olika tärnor varje gång Och d e inte det att alla 3 har samma strl.... Nä nä. En m en l och en xl, så jag har köpt och lämnat tillbaka tärnklänningar 4 ggr... Men nu e dom klara
    Så e d tyvärr. När vi gjorde hår uppsättningar så kunde inte den ena... Nä då får det va... Jag måste rätta mig efter tex frissa smikös affärer och när jag kan... Kan inte någon tärna då, så e det tråkigt ja jag vet men tyvärr så får man ta det....

• tolonta

Antingen ger du dem fler förslag att välja på, och ser om det inte går att hitta ett datum då alla kan. Eller så tar du med tärnan som inte kunde nu vid ett senare tillfälle.

Jag skulle inte heller ta ledigt från jobbet för någon annans bröllopsplanering... Även om jag kunde...

Svar på tråden Övertala mitt att det inte gör nått.....