• Anja 19 juli 2008

No no att prata om möhippan i förväg??

jag har oxå fått tala om vilka jag vill ha med, typ...

sedan jag har bestämt sagt ifrån om pinsamheter, fast det visste mina vänner redan så jag var ganska säker på att de aldrig skulle göra nåt sånt, redan innan jag sa det.

Ser verkligen fram emot min hippa som jag tror blir mysig, rolig och helt fri från pinsamheter

• Anja 19 juli 2008

De frågade mig

men det där med pinsamheter tog jag själv upp...

är väl inte förmätet att utgå från det. Har man bra vänner så får man nog en hippa lixom...

du kan ju dock lägga fram det på ett lite ödmjukare sätt, typ, om ni har tänkt att ordna någon möhippa eller så, så kanske jag kan få tala om vilka jag vill ha med!

eller nåt sånt

• Anja 19 juli 2008

MMm det beror nog på hur många man bjudit till sitt bröllop tycker jag. Vi blir ca 100 gäster, de flesta par, såna vi umgås mkt och nära med men även en massa andra bekanta som inte är så nära och släkt osv...

Det är alltså 50 män ohc 50 kvinnor. Då skulle vi isåfall vara 50 stycken på min möhippa! Hmmm nä tack. Jag vill ha mina närmsta vänner, vilket ändå gör att vi blir ca 15. Det är fullt tillräckligt!

• Anja 19 juli 2008

men fy så hemskt... den sitsen hade jag aldrig velat hamna i. diskuterade det m mina väninnor nämligen och vi var rörande överrens om att man ABSOLUT INTE vill bli tillfrågad när man ej känner bruden för att tacka nej känns så jä..la respektlöst och otacksamt.

Hoppas aldrig jag blir tillfrågad om möhippa ifall jag blir bjuden på ett bröllop där jag inte känner bruden så väl för jag hade inte vetat vilken fot jag skulle stå på.

• Anja 19 juli 2008

Lady och lufsen

vem har talat om RANGORDNING? Ingen i denna tråden iallfall. Man VET väl vilka som är ens närmsta vänner? det vet förhoppningsvis vännerna oxå. Ingen avlägsen person väntar sig att bli inbjuden t en möhippa. Det är jag ganska säker på. Det skulle ju verkligen bara kännas obekvämt att bli tillfrågad!

• Anja 19 juli 2008

Man kan ju skriva in sina önskemål på sin bröllopshemsida! Det har jag gjort

Förhoppningsvis tittar ens tärnor/väninnor där då och då

• Anja 19 juli 2008

och jag småler

Jag börjar nojja mer o mer ang möhippan...

Min sambo ville ju veta när den ska vara, men det fick han inte sa min toastmistress. Han behöver inte oroa sig det minsta, det kommer inte påverka honom sa hon. Alltså måste de ju ha fixat barnvakt åt våra barn oxå (eftersom jag o sambon jobbar om varandra på helgerna)!!!

Nu börjar jag bli riktigt undrande.

De vågade inte säga nåt t honom för de tror jag ska pressa det ur honom, haha...

Jag vill ju verkligen inget veta! Överraskningsmomentet är ju sååå häftigt!

Svar på tråden No no att prata om möhippan i förväg??