• Lady o Lufsen

No no att prata om möhippan i förväg??

Personligen skulle jag aldrig diskutera min egen hippa.
    Ej heller utesluta någon...är man inbjuden av mig och min man till vårat bröllop så är man självklart välkommen på min hippa (och även sexa)...den jag inte vill ha på mitt bröllop är helt enkelt inte bjuden och blir ju således inte heller tillfrågade om en hippa...

• Lady o Lufsen

Om det var mitt inlägg du svarade på så...
    Vi hade 120 gäster...för mig handlar det inte om antalet.

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-07 14:04:34 följande:

MMm det beror nog på hur många man bjudit till sitt bröllop tycker jag. Vi blir ca 100 gäster, de flesta par, såna vi umgås mkt och nära med men även en massa andra bekanta som inte är så nära och släkt osv...Det är alltså 50 män ohc 50 kvinnor. Då skulle vi isåfall vara 50 stycken på min möhippa! Hmmm nä tack. Jag vill ha mina närmsta vänner, vilket ändå gör att vi blir ca 15. Det är fullt tillräckligt!
  • Lady o Lufsen

Vilken tur att vi är olika

starchick skrev 2008-05-07 14:05:44 följande:
    Fast jag ville inte ha alla tjejer som var bjudna till bröllopet på min hippa, då skulle ju tex min m2b kusins tjej(som jag aldrig träffat) tex vara inbjuden och det tyckler inte jag är meningen med en hippa. Tycker det ska vara dom närmsta kompisarna fast det är ju min åsikt Lady o Lufsen skrev 2008-05-07 14:02:58 följande:
  • Lady o Lufsen

...exakt DÄR har du poängen med mina inlägg
    Du blev inbjuden och välkomnad i vilken "rangordning" du än befann dig till bruden och fick SJÄLV välja om du skulle komma eller ej

majsannio skrev 2008-05-07 20:49:16 följande:
    Jag tycker nog personligen att man kan fråga de flesta (inte mamma o svärmor kanske) och sen får de ta ställning till det hela själva. Sist när vi var bjudna på bröllop så hade jag aldrig träffat brudparet (de bor 70 mil bort, min m2b kusin,)blev ändå tillfrågad, men tackade nej för att jag hade ju aldrig träffat tjejen.
  • Lady o Lufsen

Jag vet inte om du har läst fel i mina inlägg? Eller om du kanske väljer att missförstå...

Jag har aldrig påstått att NÅGON här inne har talat om "rangordning"???
    Det var mitt alldeles eget valda ord för att ge MIN högst personliga syn på saken...

Dessutom var och är MIN filosofi att det INTE bara är dom närmsta vännerna som bör bli inbjudna- har aldrig gett rådet till någon att göra så....det är ju precis det som gör att vi är olika!

I rest my case...

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-07 23:09:02 följande:

Lady och lufsenvem har talat om RANGORDNING? Ingen i denna tråden iallfall. Man VET väl vilka som är ens närmsta vänner? det vet förhoppningsvis vännerna oxå. Ingen avlägsen person väntar sig att bli inbjuden t en möhippa. Det är jag ganska säker på. Det skulle ju verkligen bara kännas obekvämt att bli tillfrågad!
Svar på tråden No no att prata om möhippan i förväg??