• Fröken Larsson

Skulle ni bli besvikna?

Jag är helt säker på att jag inte får nånting. Jag vill inte heller ha något i stil med "klä ut dig i ballerinakjol, sup dig drängfull och sälj kyssar på torget", men hade jättegärna blivit bjuden ut på middag eller utsläpad på en vanlig utekväll med lite drinkar och mys. Inget dyrt eller avancerat.

Grejen är väl dels att alla bor långt bort från mig, att jag bara har nån enstaka tjejkompis (umgås mest med killar) och att det är JAG som är planerartjejen som brukar fixa och planera åt andra (inte just hippor, men födelsedagar, filmkvällar, middagar osv).

Lite besviken är jag allt. Hade varit skoj att få nåt tillbaka nån gång liksom.

• Fröken Larsson

Jag har valt mina brorsdöttrar, ca 17 och 15 år, som tärnor. Tyvärr tror jag inte ens att de har tänkt tanken på möhippa även om jag har varit listig och skickat dem länkar på vilka uppgifter som tärnor traditionellt brukar få ta på sig.

Alla tankar de har kring bröllopet är väldigt självcentrerade och kretsar kring vilka klänningar de ska bära, vilka skor, hur de ska ha håret... *suck* De är världens goaste tjejer och jag ville verkligen ha dem som tärnor, men de känns lite för unga för att ta på sig det ansvar som planerandet för en möhippa innebär. Och tjejkompisar har jag knappt några i övrigt, bara killkompisar. Vad gör man?

Svar på tråden Skulle ni bli besvikna?