• stinakina

    Förväntas ordna möhippan men andra gör det

    Har ett snarlikt problem, min dotter som är 19 är tärna, jag sa till henne (lite på skoj) att det är minsann tärnans uppgift att fixa möhippa.
    Det visade sig att hon tog den uppgiften på största allvar.
    Men nu har min kusin sagt till min dotter att hon kan glömma att ens få vara med.....???

    Mina närmsta väninnor är oroliga att min kusin ska ta över helt och hitta på en massa de övriga inte vill.

    Vår toastmadame har dock pratat med en av mina väninnor och jag tror madamen kommer att styra upp det, och jag har nu framfört att jag absolut ska ha min dotter med, annars går jag hem!!

    Så jag tycker att du kan säga till tärnorna att bruden har vissa önskemål....

  • stinakina

    Ja, min kusin har en massa ideer, bla sa hon till mig att jag inte ens skulle få en möhippa eftersom jag blev gravid (jag är inte det längre då jag fick missfall)jag fattar inte riktigt hur hon tänker, handlar möhippan enbart om att fylla bruden och göra bort henne??

    Nä jag har uttryckligen sagt att jag inte vill bli packad klockan ett på dan, sälja en massa skit på stan eller att de ska kasta ut en massa pengar på mig...

    Utan jag vill ha en TREVLIG dag/kväll, som inte ska göra mina väninnor fattiga!samt att ALLA som vill vara med ska få det!
    Oj oj oj, jag får väl planera min egen möhippa jag hör jag....*fniss*


    Kärleksvindar skrev 2008-05-10 08:29:48 följande:
    Gud ja! Men vadå inte din dotter får vara med? där hade jag blivit skit förbannad!!klart hon ska vara med!!!!Ge dig inte det är synd om din dotter annars!!Kram
  • stinakina

    Min dotter är väl kanske inte den mest välorganiserade männinskan, så det kan ju vara så att hon inte skulle orka/klara att styra upp detta själv, men jag kan ju be toastmadame att säga att hon kan hjälpa dottern.

    På så sätt så känner ju ändå dottern att hon är delaktig.
    Mina två närmsta väninnor är "sista-minuten-människor", så de hänger nog mest bara med på vad de andra bestämmer, men som sagt, toastmadame är ju tillfrågad av en anledning (hon är välorganiserad(när det gäller) och skojig)

    Min dotter säger inte så mycket, drar sig inåt och struntar i allt om hon blir "överkörd", så jag antar att hon egentligen redan lagt detta på sidan...men jag ska se till att hon kommer att få ta åt sig äran senare!! tack för era inlägg, tänkte inte alls så mycket på detta, men nu verkar detta löst sig, va bra det är med BT

Svar på tråden Förväntas ordna möhippan men andra gör det