Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.
Gifter oss 1 juni 2012.
Ca 32 gäster, oss inkl.
Budgeten ligger på ca 10-15000kr.
Maten står svärföräldrarna för landar på: 3-4000kr inkl dryck, brudskål (alkohol fritt vin, tilltugg m.m)
Nya förlovningsringar inkl gravyr ca 1000kr ( min vigselring passar inte tillsammans med våra gamla, och sambon ville inte ha två utan en bredare)
Vigselringen till mig: 700kr
Kläder till mig: klänningen, skor, strumpbyxor, nya underkläder, naglar, frisyr ordnar jag själv, nytt smink, brudväska, ca 2500kr
Brudgums kläder samt nya underkläder, 1700kr (han har skor sen förut)
Dekorationer, ca 600kr inkl andra tillbehör för barnen
Lokal: 300kr
Tårta ca 1000-1500kr (våningstårta med dekorationer, sambons kusin är ung företagare inom konditori branchen och gör den för "släkting" pris)
Brudbukett högst 1000kr ( present från min pappa)
Mammas cadillac: bensin: minst 1000kr (kör oss fram och tillbaka samt dagen efter hela dagen/kvällen inför en fest)
Fotograf: Vi anlitade en god vän till sambons familj: Får bröllopsalbum/ korten, tack kort osv i bröllopspresent
Musik: Spotify
Sen alla kostnader för allt matrial till inbjudningskort, utskrivna papper om sång under vigseln osv. Vi kommer ha borgerlig vigsel och då har vi gjort egen sång utskriven och egna lekar på papper m.m Bläcket till skrivaren gick på över 700kr + matrial ca 1300kr totalt.
Kanske nån kr +/- men vem har sagt att borgerlig vigsel måste vara "billig"
Vi gör detta en enda gång i livet, trots att vi båda är fattiga arbetssökande har nån kr kunnat stoppas undan och fått hjälp av snälla föräldrar. Vi älskar varandra och vill göra denna dagen till den bästa i vårt liv.
Men vi kommer inte att åka på bröllops resa, vi tar en stor fest med alla vänner och bekanta dagen efteråt på en raggar träff med artister som uppträder osv. Sen tar vi eventuellt en liten resa eller hyr stuga nästa sommar