Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.
Vi har bjudit ca 70 gäster.
Vi kommer nog lägga runt 70000 kr på vårt bröllop, exkl bröllopsresa. Bröllopsresan kommer vi önska bidrag till från gästerna istället för bröllopspresenter, vilket vi formulerat i en lite ödmjukare framtoning i form av en dikt.
Våra ringar är väl de som är dyraste posten tillsammans med maten. Ringarna betalar vi 18000 kr för, som smålänning som jag är, svider det lite i plånboken =), men vi ville satsa på ringarna för de ska vi ha resten av livet. Jag kommer att ha en ring med 12 diamanter i rött guld, min m2b kommer även han ha ytterligare en ring som är slät med en svart diamant.
Min klänning kostar 7500 kr min m2bs kläder 2500 kr. Klänningen hade jag bestämt innan att jag skulle ha den som jag kände mest för, inte till vilket pris som helst förstås men ändå. Jag vill ha en klänning som är av god kvalité, som sitter bra, har inbyggt stöd för att sitta uppe hela dagen utan oro. En försäljare som är hjälpsam och som gör ändringar vid behov m.m. så därför köpte jag en i butik.
Maten och dricka kommer landa under 25000 kr.
Men sen rullar det iväg pengar på alla småsaker man vill ha, dekorationer och annat...
Det jag framför allt märkt är att det mesta kostar, inte mycket som är gratis när det gäller bröllop =) Dock har vi turen att ha vänner som ställer upp med servering, sång, musik, transport och annat fixande och donande gratis, så visst lite kan man faktiskt få i present av folk =)
Vi har sparat ihop till vårt bröllop då lån inte är ett alternativ för oss men det gör ju folk som de själva vill..
Lycka til mer ert bröllop!