• aviman

Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.

Vår ursprungliga budget var på 35 000kr. Vi satte det som tak för "operation Bröllop", men nu allteftersom vi kollar upp och anpassar efter vår smak, stil och önskningar så sjunker kostnaderna kopiöst!

Lokal: 0 kr (!!!!!)
    Detta eftersom vi kommer ha betalbar (deras bar) och då tyckte dom att vi inte behövde betala hyra för lokalen, och då står dom dessutom för städningen. 

Middag: 1200 kr
    Vi kommer äta på restaurang efter vigseln och familjemedlemmar som vill följa med är välkomna men får betala maten själva, så jag och M2B står endast för vår egen middag ;)

Brudklänning: 0 kr
    Mamma betalar klänningen, men den kommer ändå beställas från Kina och kommer förmodligen kosta kring ca 2000kr.

Brudens tillbehör: 1000 kr
    Slöja, hårband/fascinator, smycken, skor

Kostym: ~1000 kr
    Beställer måttsydd från la internet.

Brudgrummens tillbehör: 500 kr
    Skor, slips

Morgongåvor: 1000 kr

Brudbukett + mannens corsage: 300 kr
    Kommer ha en fjäderbukett istället för blommor - mycket billigare visade det sig.

Fotograf: 4400 kr
    Den dyraste posten på hela bröllopet, och ändå inte farligt mycket pengar för den toppenfotograf som hon verkligen är. Rekommenderar varmt att kolla upp henne! Matilda Holmqvist heter hon.

Dekorationer: 2000 kr
    Kommer göra pompoms, använda fjädrar och kaffefilter. Kommer göra alla dekorationer själv. Vaser, vackra burkar och ljuslyktor (omän utan ljus i) kommer jag ta hemifrån.

Ringar: 3000 kr
    Beställer från internet (mina ringar kommer förmodligen köpas från etsy).

Inbjudningskort & div. trycksaker: 800 kr
    Gör allting själv och beställer från cchobby.

Musik under kvällen: 0 kr
    Spotify

Makeup & Frisyr: 0 kr
    Gör det själv

Tårta: 0 kr
    Min bästa vän är aspirerande konditor

Vigselförrättare: 0 kr
    M2B's släkting kommer viga oss

Totalt: 15 200 kr

Svar på tråden Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.