• Efter 11 år är det min tur

Är så stolt och samtitigt så lessen....

I lördags var min storebror vakt på en privat fest med ungdommar ifrån 16-19 år gammla. Han hade blivit tillfrågad för han känner föräldrarna och man vill ju gärna ha lite koll eftersom det var sprit inblandat också.Alllt gick bra men det blev lie bråk på utsidan så bror fick kalla på lite förstärkning,allt lungnade sig snart...Bland ungdommarna fanns en kille som var ganska packad och som frågade om det var ok. om han sov där.
    min bror kramade om honom och sa att det var ok. killen lovade att inte köra sin moped...Brorsan åkte hem och la sig och vid 2-tiden på natten fick han höra en hellikopter...pojken och två till hade gett sig ut ialla fall,krockat och pojken som Henrik kramade om hade avlidit av skadorna...
    hela söndagen och måndagen satt Henrik och andra vuxna i krismöte med ungdomarna från festen. På söndagen ville pojkens föräldrar att Henrik skulle komma till olycksplatsen och berätta för dom hur pojken hade varit dom sista timmarna i livet. Min älskade bror hade stått med två förtvivlade föräldrar i sin stora famn och berättat om deras son.
    Jag är så stolt över honom att han fixar detta,han är väldigt lessen,men otroligt stark.
    Älskar honom så...

Vila i frid Fredrik

• Svar på tråden Är så stolt och samtitigt så lessen....
  • jenba

oj så hemskt! man kan omöjligt fatta vad föräldrarna går igenom, även din bror. att hamna mitt i en sån tragisk händelse, starkt av honom att ställa upp på de anhöriga.

Han har varit helt förtvivlad,man kan ju bara föreställa sig föräldrarnas reaktion

• Krystal

Okej..inte långt ifrån där jag bor. Kännde ingen av dom inblandade men min yngre kusin gjorde det..
    Mycket sorgligt

ja det är så orättvist...

• bara jag

Usch vad hemskt...det kan inte vara lätt att möta föräldrarnas chock och förskräckelse.Det är hemskt att sånt ska hända.

• silvera

Men varför hade ungdomarna som var mellan 16-19 år sprit?
    Vem hade köpt ut åt dem???

• fromheretoeternity

Beklagar verkligen! Otroligt sorgligt!

Men jag undrar också hur det kan komma sig att minderåriga dricker sprit...

• Babajaga

Hade någon av mopedförarna druckit och sedan kört mopeden eller var de passagerare? Om de har druckit och sedan kört mopeden, kan jag bara säga att det var tur att det var de som körde som dog och inte någon skyldig. När man sätter sig bakom ratten eller kör mc/moped har man ett ansvar inför andra att inte skada dom. Blir så förbannad på dessa egoister som kör rattfulla och riskerar oskyldigas liv. Vet dock ej om så var fallet i "detta fallet".

När det gäller din bror förstår jag att det känns mycket tungt för honom. Fint och starkt av honom att trösta.

Svar på tråden Är så stolt och samtitigt så lessen....