Inlägg från: Efter 11 år är det min tur |Visa alla inlägg
  • Efter 11 år är det min tur

Är så stolt och samtitigt så lessen....

I lördags var min storebror vakt på en privat fest med ungdommar ifrån 16-19 år gammla. Han hade blivit tillfrågad för han känner föräldrarna och man vill ju gärna ha lite koll eftersom det var sprit inblandat också.Alllt gick bra men det blev lie bråk på utsidan så bror fick kalla på lite förstärkning,allt lungnade sig snart...Bland ungdommarna fanns en kille som var ganska packad och som frågade om det var ok. om han sov där.
    min bror kramade om honom och sa att det var ok. killen lovade att inte köra sin moped...Brorsan åkte hem och la sig och vid 2-tiden på natten fick han höra en hellikopter...pojken och två till hade gett sig ut ialla fall,krockat och pojken som Henrik kramade om hade avlidit av skadorna...
    hela söndagen och måndagen satt Henrik och andra vuxna i krismöte med ungdomarna från festen. På söndagen ville pojkens föräldrar att Henrik skulle komma till olycksplatsen och berätta för dom hur pojken hade varit dom sista timmarna i livet. Min älskade bror hade stått med två förtvivlade föräldrar i sin stora famn och berättat om deras son.
    Jag är så stolt över honom att han fixar detta,han är väldigt lessen,men otroligt stark.
    Älskar honom så...

Vila i frid Fredrik

• Svar på tråden Är så stolt och samtitigt så lessen....

Han har varit helt förtvivlad,man kan ju bara föreställa sig föräldrarnas reaktion

ja det är så orättvist...

Ingen aning! inte min bror iaf.han var bara vakt

silvera skrev 2008-05-13 20:01:24 följande:
    Men varför hade ungdomarna som var mellan 16-19 år sprit? Vem hade köpt ut åt dem???

Det var en privat fest och föräldrarna visste vad som pågick men tösen vägrade att ha någon av dom där,därför togs det in an annan vuven för att hålla festen i skick. Fredrick som avled va inte bjuden på festen utan kom i efterhand och om han druckit det kunde ju inte Henrik hjälpa men dom som hade festen skulle sova kvar och inte ge sig ut också fredrik men han gav sig ju av. Jag som förälder hade inte valt att göra så som flickans föräldrar men det var inte detta jag startade tråden om när jag inte har med det att göra...

harthurs skrev 2008-05-13 20:40:59 följande:
    Jo jag drack val ocksa i den aldern.. men tror inte vi hade en stor fest med vakt och dar det fanns alkohol.. och 16-aringar..Mycket tragiskt det som hande!!

Tack alla ni för era fina ord...jag skall krama om bror min nästa gång jag träffar honom

Svar på tråden Är så stolt och samtitigt så lessen....