• FrökenA

Åsikt snälla!

Är det tidigt att gifta sig efter bara två år?
    Är det ungt och gifta sig när man är 22?

• Svar på tråden Åsikt snälla!
  • Tant M

Jag gifte mig för tjugo år sedan efter två års förhållande och var just 22 år då Vi var sedan gifta i elva år. Att det sprack har nog varken med min ålder eller tiden tillsammans innan att göra, vi var inte rätt för varann helt enkelt! (eller så enkelt är det ju inte, men men...) Nu har jag och min nuvarande sambo varit ett par i två år och gifter oss om tre månader. Jag kan väl bara säga att det är bara att köra om det känns rätt! Lycka till!

• gustafmatilda

Jag är 22, fyller 23 om två veckor. Vi har varit tillsammans i snart tre år. Visst är det ungt i dagens samhälle men jag tycker inte att det är för tidigt om man känner varandra väl och delar samma värderingar och vill samma/liknande saker med sina liv.

Har ni tänkt att gifta er? =)

• patti87

det är nog aldrig för tididgt om man har träffat den "riktige"
    och att vara 22 år när man gifter sig är nog heller inte för ungt!

jag är 20 och gifter mig en månad innan jag blir 21 :)

är det du som 22 och ska gifta dig? :)

• FrökenA

Tant M skrev 2008-05-13 18:03:03 följande:

Jag gifte mig för tjugo år sedan efter två års förhållande och var just 22 år då Vi var sedan gifta i elva år. Att det sprack har nog varken med min ålder eller tiden tillsammans innan att göra, vi var inte rätt för varann helt enkelt! (eller så enkelt är det ju inte, men men...) Nu har jag och min nuvarande sambo varit ett par i två år och gifter oss om tre månader. Jag kan väl bara säga att det är bara att köra om det känns rätt! Lycka till!
    Okej :) synd att det inte höll!
    Jag är nog mest rädd vad folk ska säga och tycker, brukar normalt sätt inte bry mig så mycket om det men det här är en rätt stor grej och vill inte behöva försvara mig.
  • mysifer

hade vi haft ekonomin hade vi nog gift oss nästa år efter tre år tillsammans. planerar barn och har varit tillsammans precis två år, och det är ju bra mycket större.

jag tycker att man ska gå på sin magkänsla och inte fundera så mycket på vad som är rätt enligt samhällsnormer.

• FrökenA
    gustafmatilda skrev 2008-05-13 18:04:12 följande:
    Jag är 22, fyller 23 om två veckor. Vi har varit tillsammans i snart tre år. Visst är det ungt i dagens samhälle men jag tycker inte att det är för tidigt om man känner varandra väl och delar samma värderingar och vill samma/liknande saker med sina liv. Har ni tänkt att gifta er? =)
    nej eller jo vi har pratat om det och han har börjat antyda saker och jag vill hemskt mycket, han med men han är nog rädd att det är för tidigt :) vi har precis samma saker med framtiden, planerar barn, letar hus osv.
    Är du gift?
  • FrökenA
    patti87 skrev 2008-05-13 18:04:31 följande:
    det är nog aldrig för tididgt om man har träffat den "riktige"och att vara 22 år när man gifter sig är nog heller inte för ungt!jag är 20 och gifter mig en månad innan jag blir 21 :)är det du som 22 och ska gifta dig? :)
    Vi har inte bestämt något men har väl pratat om det. tänkte mest kolla vad folk tycker :)
  • FrökenA
    mysifer skrev 2008-05-13 18:06:01 följande:
    hade vi haft ekonomin hade vi nog gift oss nästa år efter tre år tillsammans. planerar barn och har varit tillsammans precis två år, och det är ju bra mycket större.jag tycker att man ska gå på sin magkänsla och inte fundera så mycket på vad som är rätt enligt samhällsnormer.
    det har du nog rätt i :) tack!
  • Vidalila

Det spelar nog inte så himla stor roll hur gammmal man är,utan jag tror det är viktigare att man har varit tillsammans länge så att man känenr varandra.

• gustafmatilda
    FrökenA skrev 2008-05-13 18:07:27 följande:
    nej eller jo vi har pratat om det och han har börjat antyda saker och jag vill hemskt mycket, han med men han är nog rädd att det är för tidigt :) vi har precis samma saker med framtiden, planerar barn, letar hus osv.Är du gift?
    Oj det glömde jag skriva. Vi gifter oss 6:e juni, precis en vecka efter att jag fyllt 23 =) Längtar! Många påpekar att det är tidigt men det är rätt för oss så folk som inte tycker samma sak kan hålla sina åsikter för sig själva, så länge de inte är ute efter en intressant diskussion utan bara vill vara dryga ;) Jag kämpar ständigt med att inte låta folk se ner på mig för att jag är ung. Det är inte alltid lätt, men jag tror att det är väldigt viktigt!
Svar på tråden Åsikt snälla!