Åsikt snälla!
Är det tidigt att gifta sig efter bara två år?
Är det ungt och gifta sig när man är 22?
Är det tidigt att gifta sig efter bara två år?
Är det ungt och gifta sig när man är 22?
Jag gifte mig för tjugo år sedan efter två års förhållande och var just 22 år då Vi var sedan gifta i elva år. Att det sprack har nog varken med min ålder eller tiden tillsammans innan att göra, vi var inte rätt för varann helt enkelt! (eller så enkelt är det ju inte, men men...) Nu har jag och min nuvarande sambo varit ett par i två år och gifter oss om tre månader. Jag kan väl bara säga att det är bara att köra om det känns rätt! Lycka till!
Jag är 22, fyller 23 om två veckor. Vi har varit tillsammans i snart tre år. Visst är det ungt i dagens samhälle men jag tycker inte att det är för tidigt om man känner varandra väl och delar samma värderingar och vill samma/liknande saker med sina liv.
Har ni tänkt att gifta er? =)
det är nog aldrig för tididgt om man har träffat den "riktige"
och att vara 22 år när man gifter sig är nog heller inte för ungt!
jag är 20 och gifter mig en månad innan jag blir 21 :)
är det du som 22 och ska gifta dig? :)
Tant M skrev 2008-05-13 18:03:03 följande:
hade vi haft ekonomin hade vi nog gift oss nästa år efter tre år tillsammans. planerar barn och har varit tillsammans precis två år, och det är ju bra mycket större.
jag tycker att man ska gå på sin magkänsla och inte fundera så mycket på vad som är rätt enligt samhällsnormer.
Det spelar nog inte så himla stor roll hur gammmal man är,utan jag tror det är viktigare att man har varit tillsammans länge så att man känenr varandra.