• FrökenA

Åsikt snälla!

Är det tidigt att gifta sig efter bara två år?
    Är det ungt och gifta sig när man är 22?

• Svar på tråden Åsikt snälla!
  • Brudgummarna

Min syster gifte sig som 20-åring med sin 21-årige make. De hade inte varit tillsammans i ens ett år då. De firar snart 10 år ihop.

En kompis gifte sig efter 14 år ihop och skiljde sig efter ett drygt år ihop.

Jag tror att det handlar mer om vilja att lära känna varandra och kämpa ihop än annat.

• FrökenA
    gustafmatilda skrev 2008-05-13 18:13:53 följande:
    Oj det glömde jag skriva. Vi gifter oss 6:e juni, precis en vecka efter att jag fyllt 23 =) Längtar! Många påpekar att det är tidigt men det är rätt för oss så folk som inte tycker samma sak kan hålla sina åsikter för sig själva, så länge de inte är ute efter en intressant diskussion utan bara vill vara dryga ;) Jag kämpar ständigt med att inte låta folk se ner på mig för att jag är ung. Det är inte alltid lätt, men jag tror att det är väldigt viktigt!
    Grattis! Ja det är just det som jag är rädd för :/
  • FrökenA
    Brudgummarna skrev 2008-05-13 18:17:26 följande:
    Min syster gifte sig som 20-åring med sin 21-årige make. De hade inte varit tillsammans i ens ett år då. De firar snart 10 år ihop.En kompis gifte sig efter 14 år ihop och skiljde sig efter ett drygt år ihop.Jag tror att det handlar mer om vilja att lära känna varandra och kämpa ihop än annat.
    Kul att höra!
    Ja det tror jag med egentligen. Bara så rädd att behöva försvara sig inför alla, kan nog bli väldigt påfrestande
  • Vidalila

Men det är väl ingen som sagt något här?

• Samarin

Gå på magkänslan! Klart att ni ska gifta er om ni känner att det är det ni vill. Ett kompispar till mig gifte sig också unga. De har varit gifta i 8 år nu, har två barn och har nyligen köpt hus och är lyckligare än någonsin! GO FOR IT!

• Trisen

Vi har varit tillsammans 2,5 år och gifter oss i lördag. Och jag är 20 så... Nej jag tycker väl inte 22 är för ungt. Men jag håller med om att det kan vara jobbigt att ta emot folks negativa kommentarer, även om man försöker att inte bry sig...

• feministbrud

Ja, jag skulle säga att det är för tidigt. Och det jag grundar det på är att du frågar. Skulle det inte vara för tidigt så skulle du nog inte fråga...

• Tooticki

Jag är 23 år gammal och vi gifte oss på dagen 23 månader efter vår första dejt. Vi kände båda två att det var ett naturligt steg och kändes självklart för oss. Ingen i vår omgivning reagerade på att det var tidigt, varken åldersmässigt eller att vi varit ihop kort tid.

Jag tror att bara du och din blivande kan svara på den frågan. Känns det som rätt sak att göra? Eller tvivlar ni? Om ni tvivlar så tycker jag att ni ska vänta. Det finns INGET dåligt med att vänta, det enda som händer är att man blir klokare och lär sig mer om sig själv.

• valkyriana

Det et du bäst själv, eller ni rättare sagt . Lycka till!

Svar på tråden Åsikt snälla!