Åsikt snälla!
Är det tidigt att gifta sig efter bara två år?
Är det ungt och gifta sig när man är 22?
Är det tidigt att gifta sig efter bara två år?
Är det ungt och gifta sig när man är 22?
Min syster gifte sig som 20-åring med sin 21-årige make. De hade inte varit tillsammans i ens ett år då. De firar snart 10 år ihop.
En kompis gifte sig efter 14 år ihop och skiljde sig efter ett drygt år ihop.
Jag tror att det handlar mer om vilja att lära känna varandra och kämpa ihop än annat.
Men det är väl ingen som sagt något här?
Gå på magkänslan! Klart att ni ska gifta er om ni känner att det är det ni vill. Ett kompispar till mig gifte sig också unga. De har varit gifta i 8 år nu, har två barn och har nyligen köpt hus och är lyckligare än någonsin! GO FOR IT!
Vi har varit tillsammans 2,5 år och gifter oss i lördag. Och jag är 20 så... Nej jag tycker väl inte 22 är för ungt. Men jag håller med om att det kan vara jobbigt att ta emot folks negativa kommentarer, även om man försöker att inte bry sig...
Ja, jag skulle säga att det är för tidigt. Och det jag grundar det på är att du frågar. Skulle det inte vara för tidigt så skulle du nog inte fråga...
Jag är 23 år gammal och vi gifte oss på dagen 23 månader efter vår första dejt. Vi kände båda två att det var ett naturligt steg och kändes självklart för oss. Ingen i vår omgivning reagerade på att det var tidigt, varken åldersmässigt eller att vi varit ihop kort tid.
Jag tror att bara du och din blivande kan svara på den frågan. Känns det som rätt sak att göra? Eller tvivlar ni? Om ni tvivlar så tycker jag att ni ska vänta. Det finns INGET dåligt med att vänta, det enda som händer är att man blir klokare och lär sig mer om sig själv.
Det et du bäst själv, eller ni rättare sagt . Lycka till!
vet