• pollie

Hjälp med val av ringar!!

Hej alla brudar!

Jag är ny här på sidan och har äntligen fått JA av min sambo. Trodde aldrig han ville gifta sig men på vår 10-årsdag slår vi till.

Vi är ännu inte förlovade och ska göra det i samband med vigseln då vi ska rymma iväg utomlands. Nu till min fråga, vad ska jag ha för ringar??

Jag vill ha stenar i både förlovnings- och vigselring. Jag har lagt upp några ringar som jag gillar i mitt galleri, ni får gärna kika på de och säga vad ni tycker passar bra ihop!

Kram kram!!

• Svar på tråden Hjälp med val av ringar!!
  • Pumpkin

Den länst ner till vänster och den längst upp till höger utgör en mycket vacker kombination

• Maja74

Grattis! Har du tittat på ringarna "live" eller har du bara sett dem på nätet? Jag tyckte jättemycket om den första när jag såg den på nätet men när jag såg den ute i affären blev jag jättebesviken! Så om du inte har sett dem live rekommenderar jag att du gör det :)

• New York 2008

Åhh, alla ringarna är superfina tycker jag! Har själv titta på de två du hade i mitten, samt Mount Blanc ringen, ska osså ha två nya ringar så har funderat på att ha någon av dem, antingen kombinerade med varandra eller med någon annan ring Vill därför också gärna höra vad andra tycker om dessa ringar

• pollie

Tack för alla svar!

Maja74: Tack! Nej, jag har ännu inte tittat på dem "live" men måste nog göra det snart. Du har så klart rätt i att de kan se helt annorlunda ut i verkligheten samt PÅ fingret.

På tal om att titta på dem på riktigt, vet ni om någon bra affär i Stockholmsområdet som har ett stort utbud av Schalins ringar? Jag var nämligen in i en av de vanliga (Guldfynd eller nåt liknande) och de hade nästan inga modeller alls. Jag vill gärna kika på alla!

• pollie

Kanske ska tillägga att jag vill ha ringarna i vitt guld!

• Pumpkin

Guldfynd ska du inte gå till, fast det hade du ju redan gjort

Testa Smycka, Hallbergs och liknande istället.

• Bella 81

Jag gillar inte rött guld (även om det passar den skandinaviska hudtonen rätt bra), så jag skulle kombinera alliansringen med någon av de andra tre.

• pollie

Bella 81: Tack för svaret. Jag är inte heller så förtjust i rött guld, utan jag vill ha ringar i vitt guld. Men kunde tyvärr inte hitta bilder på alla i vitguld.

• Charliz

jag tycker den längst till vänster för det är den jag ska ha.
    absolut snuggast tycker jag det är om båda ringarna är kantiga.
    håller med om att man ska titta i butik. jag hade oxå kärat ner mig i en annan ring och blev besviken när jag såg den live.

• valkyriana

Hej!
    jag skulle tagit den i mitten till vänster som förlovningsring och den längst upp till höger som vigselring.
    Fast jag hade nog valt en snarlik modell. bara kantigare så de matchar bättre.

• Thewedding

Den längst upp till vänster , men som en annan skrev gå och kika på dom och prova för jag blev oxå besviken på ringar jag hade sett på nätet. Lycka till !

Svar på tråden Hjälp med val av ringar!!