• Vidalila

Vaccination & Visum till Bali

Hej!

Jag startade en tråd om visum till Bali, men den verkar ha försvunnit. Jag kom att tänka på att man behöver ju vaccinationer också!

Ni som ska till Bali; hur gör ni med Visum? visa on arrival eller ordnar ni det hemma?

Vilka vaccinationer ska ni ta/har tagit? Hur nära inpå resan?

Tack för era svar i förväg!!

• Svar på tråden Vaccination & Visum till Bali
  • HenkeG

Hej!

Vi åker den 3 september till Bali =)

Vi vaccinerar oss mot hepatit a och b. Då får man först en spruta, sen väntar man en månad och får en spruta till. Sen efter 5 månader tar man en sista spruta och då är man skyddad mot hepatit a och b i 20 år eller mer. Den sista tar vi när vi har kommit hem från Bali.
    Sen tänker vi köpa myggolja, kommer inte riktigt ihåg av myggorna heter, men det är inte malariamyggor, och dessa myggor på bali kan man inte vaccinerar sig mot. Men man kan bli väldigt sjuk av dem..

Vi har tänkt fixa visum på flyget. Men nu när jag har läst lite här på forumet är det många som tänker ordna visumet här hemma. Jag vet inte om man ska göra det här hemma ändå? Det kanske är bäst om man hör med resebolaget som man flyger med om vad de rekommenderar.

/Linda

• Vidalila

Tack för ditt svar!

Någon annan Baliresenär?

• Lakritspuck

Tunna täckande kläder att ha när det är myggigt är en god idé, likaså myggnät att sätta ovanför sängen.

Jag var på Bali -95 så det var ett tag sedan men myggen glömmer man inte.

• Vidalila

På vårt hotell har vi en himmelsäng täckt av myggnät, so we´re covered! Vi har också kollat upp "myggsäsongen" och dom har passerat med monsunregnen när vi kommer dit i aug. Annars ska det vara för jävligt har jag också hört :)

Vilka vaccinationer tog ni Lakrispuck? (här i skåne stavas inte lakris med t) ;)

• Lakritspuck

Oj, det var så länge sedan att jag inte minns. Tog vad vaccinationsbyrån rekommenderade.

• NY brud

Var på Bali för tre år sen. Vi tog vaccin mot hepatit A och B och sen tog vi drickvaccin mot kolera.

Vi hade inte visum i förväg utan fixade det på flygplatsen utan problem.

Var inget större problem med mygg när vi var där i mars. Kanske beror lite på var man är. Vi var mest i Kuta och i Lovina.

• RangaTanga

Vi åker till Bali nu den 4 juni tre dagar efter vårt bröllop och vi har tagit för Hepatit A och b, stelkramp (för att et även är bra att ha hemma) + magmedicin mot kolera. Visum fixas på plats enligt resebolaget (Ving).

Det där med myggen låter ju så där kul, mygg brukar inte "gilla" mig så mycket, men min m2b brukar de älska, så vad är det för myggmedel man behöver???

//Anna
    starwoman.blogg.se/

• camric

Vi ska till bali om 3 veckor och en dag. *längtar*
    vi har tagit hepatit a och b (en månad innan), drickvaccin mot kolera och turistdiaree( en månad innan och en vecka innan =2doser).
    Vi funderar på att kanske åka till någon annan ö nån dag och då sa hon där vi vaccinerade oss att man skulle ta malariatabletter oxå. Vågar ju inte riskera ngt!!

låter så där kul med myggen!

visumet sa vår resebyrå att man skulle skaffa där när man kom ner, jag antar på flygplatsen någonstans men vet inte riktigt hur det går till..

när ska ni åka?

• balibaby

Hej! Jag var på Bali 04 vi gjorde en lång resa på 7 månader, var på Bali 2 månader. Vi hade inget visum eftersom vi var infomerade om att detta skulle ordnas på plats, men icke sa nicke vi åkte från Singapore och in i Indonesien men vi blev tillbaka skickade till Singapore igen. Fick ta oss till Indonesiska ambassaden det tog tre dagar att få vårat visa. Men det kan ju ha ändrats...
    Ha det så jätte bra på Bali!

Svar på tråden Vaccination & Visum till Bali