• stavfellet

planerar att fria!

Jag tänker fria till min sambo i sommar! Känns fantastiskt, härligt, häftigt, jätterätt och så STORT Han vet inget, jag vill att det ska bli en överraskning och vill gå ner på knä med ring och allt. Det är ju skottår dessutom!

Ni kan följa med på resan i min blogg!
    hemligabrudens.blogg.se/

• Svar på tråden planerar att fria!
  • Robina67

lycka till!
    Jag friade till min sambo den 8 mars i år!!
    Frukost på sängen

• stavfellet

Grattis får man väl säga då Jag tror att jag ska ordna en picknick med bubbel o jordgubbar! Om vädret tillåter förstås, annars får det väl bli i sängen

• 080724

Vad roligt, ! Lycka till

När ska bröllopet ske ? I år eller tills nästa år?

• Tx2

Vad kul! Lycka till!
    Jag friade till min sambo den 5 mars. Lite halvspontant på vår semesterresa med en fantastisk utsikt sittandes på ett berg. Så nu planeras det för bröllop nästa år.

• Hullda

Jag friade 3 gånger! Han har nu sagt ja, ... till förlovning. Att gifta sig är stort och han svarade, "ja, någon gång" på det.
    Så nu ligger ringarna hemma och väntar på midsommarafton! Jiiipiiiiii ....

• stavfellet

När klockorna ska ringa vet jag inte än. 09 eller 10 skulle jag tro. Det beror ju som för många andra på pengar! Jag önskar att det kan bli nästa sommarn, men måste ju höra med den blivande brudgummen också

• Veronica70

LYCKA TILL!

Jag friade på skottdagen och nu gifter vi oss den 24 maj. Sååå härligt. Gud, vad pirrigt det var! Glömde helt bort vad jag skulle säga... Men det gick bra, han hade själv tänkt fria både på nyår och alla hjärtan, men inte vågat, han hade planer på midsommar, men så hann jag före. *lycklig*
    Han ändrade dock sina planer för dagen både en och två gånger så jag fick planera om frieriet under dagen. Jättenervöst hela dagen!

• stavfellet

Förresten! Nu är det så himla svårt att hålla tyst. Dels till sambon och dels till alla andra jag vill berätta det för Får väl surra av mig här och på bloggen i smyg!

• stavfellet

Men va kul! Jag har ockkså tänkt på att han kanske hinner innan och "förstör" mina planer. Hoppas han är för skraj

• MrsC

Lycka till! Jag friade också på skottdagen och vi gifter oss på midsommarafton i år. Jag var superpirrig när jag väl hade bestämt mig för att fria, men BT är det perfekta stället att skriva av sig så att man inte avsöljar något hemma. Ser fram emot att läsa hur det går för dig!

• CagedBird

Vad kul!! Grattis!

Min kille har sagt att jag får fria till honom. Funderar på att göra det Men det hade ju varit roligare om han gjort det.

• stavfellet

Förut kände jag också att jag ville bli friad till men sen jag började tänka tanken någon gång i höstas har det känts allt mer rätt at göra det själv. Jag är övertygad om att han kommer bli överlycklig och jag längtar efter att få se hans min när jag ställer frågan Dessutom är jag ett kontrollfreak, och nu får jag det ju som jag vill

Kolla gärna in på bloggen och hjälp mig i mitt ringval!

www.hemligabrudens.blogg.se

• Tx2

Jag gick och hintade länge om att jag ville bli gift. Han gick och väntade på att jag skulle fria, jag är ju den äldre och mognare... Tur att jag fick tummen ur tillslut.

• stavfellet

Jag har ett problem: jag vet inte i vilken stad vi kommer befinna oss den dan jag tänker fria! Det gör att det blir väldigt mkt svårare att planera in saker. Hjälp!

Kanske jag kan bestämma något annat som gör att vi måste befinna oss på ett visst ställe. Eller? tips någon?

• ingenjörsbruden
    stavfellet skrev 2008-05-21 15:47:44 följande:
    Jag har ett problem: jag vet inte i vilken stad vi kommer befinna oss den dan jag tänker fria! Det gör att det blir väldigt mkt svårare att planera in saker. Hjälp!Kanske jag kan bestämma något annat som gör att vi måste befinna oss på ett visst ställe. Eller? tips någon?
    var inne på din blogg.....kan du inte inviga någon av dina kompisar eller släkt i planeringen så att du kan säga att ni ska på fest hos den personen så får du planera dagen som du vill?!
    Jag friade på skottdagen hemma i lghen med massor av god mat, fin dukning, rosenblad, champagne o jordgubbar. Hade dock inte riktiga ringar utan atrapper.....så att vi kunde bestämma tillsammans!!!
    Dock blev det den ringmodellen som det var på låneringarna!

Vi ska åka till thailand i dec....gifter oss 4 dagar innan. Resan bokades först, sen friade jag o nu har vi spikat datumet för bröllopet!!

Tips o trix kan man alltid komma med men det är viktigt att tillfället blir planerat efter hur ni är som personer o vad ni tycker om....det behöver inte vara i en luftballong eller på knä ute på en restaurang bara för att ngn annan gjort så...
    Har du bara det med i din planering så blir det kanon!!
    Lycka till!!!!
  • Tx2

Du behöver kanske inte planera in allt in helt perfekt. Jag är supernöjd att det bara blev. Platsen och tillfället kändes helt rätt och dem tillfälliga ringarna, som jag hade med mig i en vecka, har vi som minne på sängborden. Och på kvällen drack vi skumpa med våra ovetande värdinnor för att fira att vi var i Las Vegas (och vår förlovning).
    Men om du vill ha fest så får du kanske inviga några vänner i planerandet.

Lycka till!

• stavfellet

Ja det får kanske bli med lite hjälp av någon vän. Va kul att ni delar med er och tycker till

Jag är värsta sortens planeringsfreak dessvärre... Och har varit förlovad en gång och den dagen blev inte alls som jag önskat mig. nu vill jag att det verkligen blir på riktigt liksom.

• stavfellet

Är det inga fler som går i samma tankar?

• stavfellet

ojojoj! Nu är ringarna beställda!! Alldeles pirrig hela jag :D Beställde från Jempguld, riktigt bra priser jämfört med flera andra faktiskt. Så håll tummarna nu :)

• Mittliv08

Jag håller tummarna!

Lycka till, och njut så mycket ni kan!!

Kram
    Monkan

Svar på tråden planerar att fria!