Inlägg från: janedoe |Visa alla inlägg
  • janedoe

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Nu är festlokalen bokad och klar. Bara att hitta bra plats för vigsel, sen skickas inbjudningarna ut! :D

Men det är alldeles för lite tid kvar! Jag börjar bli stressad... Har inte råd att beställa alla tyger till kläderna och ska sen sy alla plagg till hela följet (8 pers). Shit.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Skaraborg - still secret ;) )

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

• janedoe

avil & Kärlek08:

Korsetter är suveräna på att hålla in allt sorts fläsk och daller, kan hända det var torseletter som åsyftades. Det är många som kallar torselett och korselett för korsett, men det är alltså helt fel. En korsett formar kroppen exakt som du själv vill - om du måttbeställer en eller får den skräddarsydd. Konfektionssydda är billigare, men inte exakt formgiven och sydd efter kroppen på den som ska bära - vi är alla så olika!

Så kolla lite på torseletter! Mycket billigare än korsett men borde göra samma under för bysten?

• janedoe

Festprogrammet ja... Jag gör det. Åh, för jag måste ha full kontroll! Skitjobbigt! ;)

Men å andra sidan blir det så snyggt som jag vill ha det. Och vi lämnar mittenbladet med fyra sidor till toastmasters, "värdinna" och en av tärnorna för att fylla i med övrig info om oss och bilder o så.. kan gå precis hur som helst...

• janedoe

Ugla: Då är vi två! Har inte ens inbjudningarna färdiga.. eller ens gästlistan... Börjar bli lite stressigt nu. Men det löser sig som jag alltid säger! Och det gör det av en anledning också! :D

• janedoe

Shit vilken lyx med skattepengar tillbaka! Här går mina futtiga tusenlappar till en gammal CSN-skuld. Så kan det gå när man blir sjuk och arbetslös... Usch!

Vi ser fram emot svärfars 15 000:- som han stoppar in i vårt bröllop. Så klarar vi dryck, mat, lokalhyra och bussar! :D Och lite till......

• janedoe

Något som är frustrerande är tyger! Att få tag på rätt tyg till rätt pris... Letar råsiden som en tok! 11 meter blir dyrt med 130:- metern istället för 70:-..... :( Och sen ska skiten sys också! Hjälp!

Småpillet är bara roligt! ;P

• janedoe

Vit ros: Testa två femåringar och ett pubertetsbarn istället, då finner du ro i ettåringens röj.. ;)

• janedoe

Ni som valt er att gifta er den 6e - varför?

• janedoe

Tack för era svar ang den 6e!

För vår del.. Håll i er! ;) Valde vi datum av tre anledningar:

1. Barnledig helg. Litar till de andra föräldrarna helt enkelt. Skönt att slippa fixa barnvakt!

2. September är en vacker månad. Löven har börjat ändra färg och just den 6e, en lördag i år, är det fortfarande med all säkerhet varmt nog att gifta sig utomhus.

3. Som vuxen får man ha en tredje anledning. Hehe. 6e september kan skrivas 6/9 och associeras till 69 - 69an - det var sexet som förde oss samman och vi älskar det! Har ni hört en sådan anledning till valt datum tidigare? ;D Och vågar vi förklara för våra äldre släktingar om de undrar? Heh.

• janedoe

Jag tror det kan bli en snygg kombo på foto faktiskt! Med ris och bubblor alltså.. ;)

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)