Inlägg från: sandybee |Visa alla inlägg
  • sandybee

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Ja tänk vad tiden går. Vi som inte ens fått iväg inbjudningarna än. Är tokstressade här för att vi inte hinner med!

Fyller på listan ....

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Skaraborg - still secret ;) )
    sandybee (Stockholm)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

• sandybee

Nu har vi äntligen, sent omsider, fått iväg beställningen av inbjudningskorten och andra trycksaker!

• sandybee

Vi har satt o.s.a till 6 augusti, känns väldigt sent nu när jag ser att flera av er redan haft o.s.a., men 1 månad innan själva bröllopet kändes som lagom när vi skrev inbjudan. Hur har ni andra resonerat?

Vad har ni andra kvar på att-göra-listan?

I princip är det 'bara' DJ och florist kvar att ordna för vår del av de större grejerna, men det känns faktiskt rätt lugnt trots den knappa tiden.

• sandybee

Vad tråkigt, men som du säger fullt förståeligt. Men han kommer vara med er i era tankar!

Sanfor skrev 2008-06-19 15:20:48 följande:
    fick precis veta att min svärfar inte kommer på bröllopet..:( Han har parkinsons och orkar inte med långa resor..Fullt förståeligt, men tråkigt.
  • sandybee

Dsy04: Har funderat på det men ännu inte bestämt mig för något. Gifter mig första helgen i september och då brukar det iofs vara rätt varmt. Men kan ju vara bra att gardera med någon sjal eller kofta till kvällen. Om jag väljer en axelbandslös klänning så blir det nog sjal i vilket fall.

• sandybee

Påminn mig inte .... såååå mycket kvar att göra *panik* ;)

Snart fru Wennerström skrev 2008-07-01 10:07:50 följande:

ja på söndag är det BARA 2 månader kvar för oss 6.e september brudar
  • sandybee

Åh så spännande!

Fröken förväntan skrev 2008-07-04 11:49:05 följande:

Åh, var precis och hämtade posten och har fått en paket-avi för min ring så nu ska jag iväg och hämta den...spännande !!!!
  • sandybee

Vi gifte oss i smyg förra året (i maj) och fick hindersprövningen på några minuter ... men då åkte vi dit personligen.

Nu ÄNTLIGEN är klänningen vald och köpt! Den blev ingenting av vad jag tänkt mig från början, men helt perfekt!

Och så hade vi planeringsmiddag med vår toastmaster ikväll, gick himla bra. Han är så optimistisk och strukturerad så det känns som ingenting kan gå fel!

Ugla: Vi har inte bokat rum för bröllopsnatten än, men räknar med att checka in och lämna av ombyte, necessär etc innan bröllopet

• sandybee

Jag vet, tiden går så himla fort nu! Hinner ju inte med! Har iaf brudklänningen klar nu, ska hämta den idag. Konsultation med fotograf, bilchaufför (veteranbil) och frisör/make-up-artist nästa vecka. Men såååå mycket kvar som varken är gjort eller planerat *suck* ... och 2 veckor kvar till semester

lanovia 08 skrev 2008-07-11 08:24:00 följande:

Till oss som gifter sig den 6 september, nu är det BARA 57 dagar kvar. Inse det är liksom inte ens 2 månader mellan oss och stora dagen! Igår fick vi äntligen bokat våran resa, skall bli så härligt!
  • sandybee

Helt rätt att välja en dans som passar er! :)

lanovia 08 skrev 2008-07-14 07:55:25 följande:

Vi har äntligen fått tummen ur igen och börjat göra saker efter en lång tids "dvala". I helgen har vi suttit och klistrat etiketter på vinflaskor, gjort bordsplaceringen och börjat pilla lite med layouten på festhäftet. Men roligast av allt, vi har börjat försöka få ihop våran dans. Vi vill inte dansa vals. Känns inte rätt och inte som oss, särskilt anti är min sambo. Och ju mer folk säger att vi måste desto mindre sugen blir då jag. Så vi skall överraska istället med en helt annan dans.
  • sandybee

Häftiga kort!

janedoe skrev 2008-07-14 05:53:52 följande:
    Så där så.. Nu är vi offentliga - till namnen iaf. Kika gärna på inbjudningarna i vårt galleri! :D Jag är nöjd som attans. :D
  • sandybee

Jag tycker att det låter som att det kan funka! Men fråga inte min svärmor (68 år gammal och sjunger i kyrkokör) som i och för sig tyckte det var bra att vi inte vill ha Mendelssohns men fick utbrott när jag sa att vi funderar på att ha Wagner som utgångsmarsch - "den är alldeles för pampig för ert bröllop!".

Hmmm .... tycker hon inte vårt bröllop (ok att det "bara" är en välsignelseakt iom att vi gift oss borgerligt redan) är pampigt? ;) Strunta i vad mammorna tycker och kör på det ni tycker om!

lanovia 08 skrev 2008-07-15 07:49:48 följande:

Vi har ett problem. Marcherna i kyrkan. Vi hade tänkt att ha den för oss klasiska Brudkör ur Lohengrin som går dudududuuu dudududuuu när vi går in och Mendelssohns när vi går ut. Men hjälp vilken fart det blev på mammor när de hörde det. "Det är ju självklart att man skall ha Mendelssohns som ingångsmusik". Ehh... jaha.Vad tror ni blir det konstigt att göra så som vi hade tänkt?
  • sandybee

Samma här .... hur går det ihop? :->

äckling skrev 2008-07-17 09:51:11 följande:
    ju mer jag får gjort desto mer känns det som att jag har kvar att göra. Tokigt!
  • sandybee

Om jag tolkat bilden rätt så tror jag att det blir jättefint!

Skonie skrev 2008-07-19 22:18:51 följande:
    Skulle någon vilja vara så snäll och feedbacka stenplaceringen jag gjort till min ring? Har en teckning i galleriet där jag "vecklat ut" ringen och lagt ut diamanter i rätt storlek. Vad tycker ni? Jag är lite osäker på placeringen till höger om den svarta diamanten
  • sandybee

Håller med. På ett sätt skönt att det blev officiellt (skickade ut för en månad sen drygt) men samtidigt olustigt att alla nu vet.

Skonie skrev 2008-07-18 16:51:17 följande:
    Jaha, då var det gjort. Inbjudningarna har kommit fram. Alla verkar glada och reagerar ganska exakt som jag trodde de skulle göra. Mamma och svärmor oroar sig för det praktiska, syrran skriker och svärfar babblar på om sina saker så som han alltid gör.Vet inte vad jag förväntade mig men jag tycker på nått sätt att det känns olustigt att "alla" vet. Nu är det inte riktigt vårt längre. Nån mer som känt så?
  • sandybee

Påminn mig inte! Så mycket kvar att göra, men kan inte komma vidare riktigt för mycket hänger på hur vi kan disponera lokalen och de har sommarstängt till och med nästa vecka *suck*

Men tärnklänningarna har kommit och de passade perfekt
    Så det går i alla fall lite framåt

Neri05 skrev 2008-07-20 20:52:09 följande:
    Vi som gifter oss 6:e sep,48 DAGAR KVAR!!!!NERVÖST nu =)
  • sandybee

Kanelisen:
    Det låter som du fick en helt underbar möhippa! Bara gratulera till att du har så fina vänner!

Själv tror jag inte att jag får någon hippa alls så då jag endast har enstaka vänner här och där, varav flera manliga, och de inte känner varandra sinsemellan. Men men... M2b får desto fler svensexor ... gör mitt bästa för att inte försäga mig i hans närhet, men det är svårt!

• sandybee

Nu är brud- och tärnbuketter beställda och sömmerskan bokad! Letar febrilt efter skor och underkläder som jag måste ha med mig till sömemrskan, men har svårt att bestämma mig ang underkläder och vägrar betala 1200 kr för ett par skor jag endast ska ha några timmar - känns konstigt att säga så när man precis beställt en bukett för 2200 kr ;)

Vad har ni andra septemberbrudar kvar att bocka av?

• sandybee

ojojoj vad nära det är nu!

Vi kommer att bjuda på avocadopannacotta med marinerade kräftstjärtar, helsteskt rådjursfilet, sorbet och så bröllopstårta.

Har massor kvar att göra, men kan ej börja med bordsplaceringen eller bordsdekorationer förräns fått svar på massa frågor från festvåningen - och koordinatorn där är tillbaka från semester först imorgon.

Men alla stora grejer är avklarade, förutom makens kläder då. Han är så himla hopplös när det kommer till avslut.

• sandybee

Absolut ettan! Men desserten bör styras av vilken typ av tårta ni ska ha! Vi kommer köra på sorbet till dessert för att undvika att folk storknat innan det är dags för tårta!

Ankan80 skrev 2008-08-04 14:24:47 följande:
    Vi vet inte om vi skall välja. Vad tycker ni?Rimmad lax med vit sparris som serveras med en stenbitsromskryddad Sandefjordssås samt en ädelsallad & brödkrutongerHelstekt oxfilé med säsongens primörer samt en kort potatisgratäng som vi smaksätter med tryffel, serveras med smörad MarsalasåsHemlagad vaniljglass med en frukt och bär ratatouille som serveras i en knäckflarnskorg med hallonsåsellerRäk- & laxtartar med mango & avokado smaksatt med senap & gräslök,samt toppad med en citron & örtcreme. Serveras med ädelsallad & hembakat knäckebröd samt balsamicovinegretteKalvrostbiff med en kraftig Madeirasås samt säsongens primörer serveras med en potatiskaka smaksatt med ost & örterVit chokladmousse som serveras med en skogsbärssorbet samt en Calvadossmaksatt äppelsås och en espresso- & chokladsirap
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)