Inlägg från: aprilsolen |Visa alla inlägg
  • aprilsolen

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Nu har jag också hittat hit igen! Ligger lite lågt med all planering just nu, har haft fullt upp med att ordna möhippa för min bästa vän som också gifter sig i sommar, men nu är den över och den blivande bruden blev väldigt lycklig...Så nu står skor högst upp på agendan!

• aprilsolen

Möhippan låter jättefin Lanovia! Jag hippade min bästa vän förra helgen, hon gifter sig i juli, och blev själv alldeles rörd "tänk att min bästa vän ska gifta sig". Kände mig lite som en gammal, sentimental moster

Ankan80: sådär kommer det bli för mig också. Jag ska på ett bröllop om två veckor och ett om en dryg månad. Fast jag tänker att det är tur att jag får se hur det "ska" gå till, känner mig som värsta bröllopsamatören...

Och så har jag köpt skor! Hur svårt är det inte att hitta rätt nyans! Är det viktigt att skorna och klänningen är samma nyans?? Nu är skorna lite mer beige-vita än klänningen och det borde väl vara ok, eller?

• aprilsolen

Hänger på det här med inbjudningskorten ... vi skickade också ut våra ganska tidigt, i slutet av april och satte osa till 1 juni. I princip alla gästerna kände redan till bröllopsdatumet, så det kanske är därför som folk inte har osat, eller är det för att osa-datumet är för tidigt?? Jag börjar nästan känna mig lite pinsam som satt det till 1 juni, men då tänkte jag inte alls på att det var tidigt. Tänkte mest på gästerna, eftersom nästan alla måste resa och boka boende, det behöver man ju tid på sig om man vill ha billiga biljetter etc. Eller vad tror ni?
    Vi har en speciellt mejl-adress som osa, men känner igen att folk slarvar lite. Man behöver ju veta vilka som vill ha vegetariskt, allergier, barn osv... Har en viss föraning om att jag kommer att behöva ringa runt till folk.

• aprilsolen

Första bakslaget kom i lördags...en av mina bästa vänner ringde helt oväntat och sa att han inte kunde komma. Hans flickvän har fått jobb i Kina på något universitet och de ska dra dit i nio månader och måste tyvärr åka före bröllopet. Jag blev verkligen sjukt ledsen. Dels för att han är en av mina bästa vänner och dels för att han skulle sjunga i kyrkan.
    Hittills har jag inte oroat mig ett dugg för bröllopet, men nu känns det plötsligt som att vägen ligger öppen för att alla möjliga trista överraskningar. Liksom "kommer en, kommer flera".

• aprilsolen

Tack Lanovia! Du skriver verkligen fint! Det är precis som du skriver säkert värst nu, när man precis fått beskedet och sen är det väl bara att "bryta ihop och komma igen" som en välkänd skidåkare sagt.

• aprilsolen

Jag har inte bokat frisör än, men kollat upp ett par stycken. som tur är har jag kort hår och behöver inte en vanlig uppsättning, så det blir ca 1200 kr/2 timmar för smink och hår, det känns ok. Sen får man bara hoppas att det verkligen håller i alla timmarna...

• aprilsolen

Ankan80: va skönt att ha fått ordning på präst och organist och allt. Jag väntar fortfarande... är ju lite speciellt när man planerar bröllopet på distans och bara är nere i skåne en gång till före bröllopet. Vi har varit i kontakt med församlingen flera gånger och bett dem fråga prästen om hon kan viga oss och träffa oss i sommar...men än är inte schemat klart. Man vill ju inte bli nån bridezilla, men snart borde de väl ändå kunna fixa schemat. Vore så trist att missa vigselsamtalet, blir ju jättekonstigt att inte ha träffat prästen innan bröllopet.
    Någon som inte ska ha prästsamtal eller ska ha nära inpå vigseln?

• aprilsolen

Vet du att det finns två varianter av ceremonien som prästen kan välja? Jag tror du hittar allt i en vanlig psalmbok. Jag kollade som hastigast i julas och den ena varianten är mer högkyrklig och "sträng", medan den andra mer mjuk, iaf i mitt tycke. Du kan ju läsa vilken du gillar bäst och be prästen välja den, jag tror att man som brudpar ska få vara med och välja.

• aprilsolen

Ankan80: Va kul! Jag fick också ett jättegott intryck av Camilla och Linda när vi var där. Berättade de att man kan få låna glasvaser/skålar till borden om man vill ha blomdekorationer? Smart om man vill slippa köpa.

I helgen var vi på bröllop i Hälsingland, två nära vänner gifte sig - och det var som en saga hela dagen...Vädret, omgivningarna, kyrkbåten de blev rodda i, spelemännen, maten, talen... jisses, det var verkligen perfekt in i minsta detalj. Inte så där over-the-top perfekt, utan bara magiskt. Så där som jag själv vill ha det i september. Måste erkänna att jag får lite konstig prestationsångest på något sätt...men allt det där magiska går ju inte att planera fram, det måste komma av sig själv...

• aprilsolen

Ankan80: Lilton är ett jättemysigt hotell, iaf ser det väldigt mysigt ut och jag tror det har en liten trädgård ner mot ån, har suttit där och fikat någon gång.

Vi har också legat lite lågt med planeringen ett tag, har varit så mycket med andras möhippor och bröllop, men nu snart gäller det väl att börja med festprogrammet och gästpresentationerna.
    På tal om roliga saker: På bröllopet vi var på i helgen fick varje gäst en liten flaska med "bröllopsbubblor", det har väl blivit rätt vanligt, men bubblorna var verkligen jättebra och det blev en söt inramning utanför kyrkan.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)