Inlägg från: Helena Johansson |Visa alla inlägg
  • Helena Johansson

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Nu har jag börjat få lite lätt panik när jag insåg att Halvmarathon kommer att gå genom Stockholm den 6 september.. Detta innebär att typ alla gator kring kyrkan OCH festlokalen är avspärrade!!! Shit.. Nu blir det väl till att ringa arrangörerna och fråga om de kan tänka sig att släppa igenom oss.. Någon som har nåt tips??

• Helena Johansson

Idag är det 100 dagar kvar för oss som gifter oss den 6 sept :):).. På tal om att börja bli nervös...

• Helena Johansson

Tror att alla typ "statliga" bolag får reda på detta automatiskt men alla andra kort ex HM och sånt måste man ändra själv.. Bokade bröllopsresan i går i mitt nya namn.. kändes skumt som attan

• Helena Johansson

lanovia: Vi åker inte fören 28 november så det ska nog vara lungt

• Helena Johansson

Hej på er!

Har precis spenderat hela dagen på en väns möhippa och fått många tillfällen att fundera över det här med äktenskapet som har diskuterats ovan... För mig är det en dag att verkligen visa för omvärden, och mina vänner att jag verkligen har bestämt mig vem jag vill leva med. Det är en dag då jag kommer att vara helt äkta (vilket jag vet att vi alla inte är helt till 100%i vår vardag, på jobb, mm). Det är en dag där jag verkligen vill visa mina familj och vänner hur mycket de betyder för mig och att de finns i våra liv. Sen är det såklart ett fantastiskt tillfälle att få vara prinsessa för en dag, fixa med fantastiska blommor och en massa annat också ... Men det viktigaste för mig är att vara med våra vänner och verkligen avge ett löfte att vi ska göra vårt allra bästa för att hålla ihop hela livet!

• Helena Johansson

Här har det också hänt grejer! Vigselförrättare klar (blev tyvärr inte den vi hoppats på men tror att det blir bra ändå) Underkläder inhandlade och på måndag är det äntligen dags att bli mätt för klänningen (är nästan helt klar med viktnedgången -10 kg). Känns så skönt att det börjar hända grejer igen, känns som om det varit stiltje ett tag. Sen sitter sambon och filar på festhäftet också!

Hoppas att ni får en fantastisk midsommar allihopa, själv drar jag upp till norrland redan i morrn!

• Helena Johansson

Fröken förväntan: Vi fick reda på vilken präst vi kommer att ha i förra veckan. Mailade med henne i dag och vi kommer inte att ha vigselsamtal fören ca 2v innan bröllopet...

• Helena Johansson

Fröken förväntan skrev 2008-06-24 12:35:24 följande:

Helena Johansson skrev 2008-06-24 11:46:53 följande:
    Bra, då kanske vår präst tycker det är ok att bara ha den 1 v innan för då ska jag åka "hem" för prov-makeup.
    Går säkert fin fint! Ni kanske också kan ha mailkontakt innan om det är grejer ni undrar över och så (om ni ska göra vigselprogram eller liknande). Sen ska vi även få kontakt med kantorn tidigare så att hon som ska sjunga vid vår vigsel kan stämma av med henne innan. Prästerna är faktiskt mer uppkopplade än vad man kan ana
  • Helena Johansson

Start Fru Wennerström: Kanske en slöja som går typ till rumpan så att man ser ryggen ordentligt? Jag ska ha en sådan med en liten kant på. Kommer troligen att ha den över uppsättningen men inte mitt på huvudet som du förstår vad jag menar. Funderar också på att ev ta av den till middagen, dvs bara ha den i kyrkan för att inte känna mig för baraxlad i kyrkan. Tycker att det är såå fint med slöja och har försökt få mina vänner som gift sig att ha det men har inte lyckats med någon av dem så nu MÅSTE jag ju ha en själv

Tycker att det ser så fint ut på bröllopskorten också när bruden har slöja

• Helena Johansson

Låter som en bra idé! Kika runt först och sök på nätet sen
    Lycka till!

• Helena Johansson

Jättesnygg frisyr Snart Fru Wennerström!! Enkel och stilren

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)