Inlägg från: olijara |Visa alla inlägg
  • olijara

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Hej allihop..
    Vi skickade in hindersprövningen förra veckan så vi hoppas att vi får den snart. Så fort vi får den så ska vi ha våra samtal med prästen. (vi gifter oss katolskt) Något vi inte ser fram emot då vi båda fick dåligt intryck av prästen vi ska prata med. Men det är inte han som ska viga oss som tur är. Men vi måste samtala med honom först och han måste ge sitt "godkännande" till den prästen vi ska ha när vi gifter oss i Vadstena.

Vad gäller inbjudningarna skickade vi ut dem i slutet av februari med OSA datum sista mars. VI har gäster som kommer från utlandet så vi ville skicka ut inbjudningarna tidigt. Sen la vi OSA datumet tidigt mest för vår skull för att kunna planera. Sen tänkte vi också att vill den inbjudna gästen verkligen komma, behöver den inte så lång betänketid. Det roliga vara att nästan alla ringde och tackade ja helgen 30/31 mars. Precis på datumet..

• olijara

Idag fick vi tillbaka hindersprövningen, tog mindre än 1 vecka. Jag ska byta efternamn, det står på pappret att vi har gjort en anmälan om byte av efternamn. KOmmer det att komma papper om det senare eller sker det automatiskt efter vigseln? Ni kanske redan tagit upp detta men frågar ändå om ni vet :- ) .

• olijara

Freckles:
    Hej, tack för svaret. HAde jag läst all info som kom med hindersprövningen hade jag inte behövt undra. Snacka om att vara lat.. :)

• olijara

Både jag och min kära vi skattepengarna idag. Men dem gick direkt till bröllopskontot.

Tårta har vi också kollat upp och vi fick priset 34 kr /biten för en traditionell och en mer speciell ca 40 kr/biten. Vi tyckte också priset var ok.

Förresten, har ni bokat frisör och sminkning?
    Det har jag kvar att göra, lite orolig att det ska vara jättedyrt.

• olijara

Idag är det det 3 månader kvar till bröllopet!!! jeij!

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)