Inlägg från: FoxyLoxy |Visa alla inlägg
  • FoxyLoxy

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Usch det märks att man inte har varit här inne på ett tag!! Vad alla har varit aktiva!

Vi fick skickat vår hindersprövning igår och fick inbjudningskorten i går oxå... så det blir till att pyssla lite i helgen för att kunna skicka ut dem i början på juni. Träffar frisör, fotograf och stråkkvartett i veckan.. nu börjar det verkligen röra på sig

Lanovia 08: Grattis till din möhippa!! Det lät som en riktigt trevlig hippa!!

Börjar bli nervös för min egen, har fått vinkar om att den är på gång. Gubbens vänner har även de satt igång och har spikat datum och händelser för hans svensexa, *fniss*
    Det är rätt kul och gå där hemma och se honom bli mer och mer nervös om vad som hända skall...

Inte långt kvar nu....

• FoxyLoxy

Ugla: Blankett till hindersprövning och anmälan av efternamn kan du skriva ut från nätet, skatteverket.se...

• FoxyLoxy

Arrgh!! Antingen är det bara vi som är okonventionella och tråkiga icke- föräldrar eller så har världen blivit konstig!

Vi har bestämt oss för att ha barnfritt gällande barn under 12 år, då både jag och min M2b inte vill ha bus, spring, oroliga föräldrar och nattning strax innan efterrätten. Vi har båda vars ett syskonbarn och ska ha (Eventuellt ändras det snart) dem som brudnäbbar.
    (Till saken hör att den enda anledningen till att vi bestämde oss för näbbar var för att m2b systerdotter hade utropat att en sån klänning ville hon ha när xxx och xxx gifter sig- vilket var innan vi var förlovade)

Vi pratade med båda våra systrar innan vi pratade med barnen och undrade om de ansåg det vara okej att barnen BARA var med på cermonin och inte på mottagningen? Oh ja inga som helst bekymmer....

Nu börjar det närma sig OSA dags och m2b pratade med sin syster i går för att höra om de kom (vilket mest bara skulle vara en formalitet... trodde vi)

Nu visar det sig att m2b systerdotter (8år) blev så ledsen att inte få komma på middagen så att m2b syster och man kommer till cermonin men följer med dottern hem och struntar i mottagningen!!

Är det bara vi som tycker att detta är ett konstigt beteende??
    Lite synpunkter tack!

• FoxyLoxy

Oh gud vad skönt att höra att det inte är vi som är allmänt konstiga!!
    Pratade med min syster idag (Hennes barn ska också vara näbb, hon reagerade precis som jag och tyckte att det är klart brudparets önskan gäller- hur konstig man än tycker att den är)

M2b pratade med sin mamma... och hon tycker inte alls det är konstigt utan hon hade nog reagerat likadant om det hade gällt hennes barn- för var inte de välkomna så var ju inte hon det, även vid jämnförelsen om det handlade om hennes bror. Dessutom förstod hon inte hur vi kunde utesluta dem för de är ju familj.

Vi resonerar som så att antingen har du en barnfri fest eller inte, det går liksom inte att göra det halvdant att vissas barn är välkomna och inte andras.

Men den lilla damen som ni säger är lite bortskämd- men har framförallt mamma runt lillfingret och vet precis hur hon ska få sin vilja igenom, även i detta fallet.

Sen kom diskutionen om vi skulle skippa näbbarna helt, men där tycker jag att det är så fruktansvärt taskigt mot min systerson som ser fram emot detta jättemycket, är helt på det klara att det är en vuxenfest efter och att han ska åka med sin faster hem medan mamma/pappa mfl stannar kvar (Han är 5 år..) att han ska behöva få ta konsekvenserna för att en vuxen människa inte kan ta ansvar för sina handlingar och rent ut sagt sätta ner foten mot sina barn och berätta vart gränsen går.

Så just nu är alla irriterade på alla och m2b är jätteledsen/beviken/förbannad....

• FoxyLoxy

Tack så jättemycket alla för ert stöd i frågan! Kändes jätteskönt och veta som sagt att man inte var helt ensam i sitt synsätt.

Sambon tog ett snack med sin syster mellan fyra ögon häromdagen och lade fram det vi hade diskuterat, att VI ville ha ett barnfritt bröllop- oavsett om det är familj eller inte. Och att om hon inte kom så blev han väldigt besviken (Omskriven och censurerat)

Så nu har vi kommit till en kompromiss- om inte hinner de kan fixa barnvakt så stannar hans syster men hennes man åker hem med dottern... Vilket vi i slutändan är nöjda med, det är bara tråkigt att det ska behövas ställas på sin spets, men men...

Åter igen allihopa- Tack för att ni lyssnad och reagerade! Hoppas att ni nu riktigt njuter av den sista tiden och det sista planerandet... snart bara två månader kvar

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)