Inlägg från: Vit ros |Visa alla inlägg
  • Vit ros

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Fyller på lite här. Tyckte inte det var tillräckligt många den 6:e.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    Vit ros (Göteborg)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

• Vit ros

Självklart kopierade snurriga jag fel lista... Tur att det fixades
    Idag har vi börjat knåpa med inbjudningarna. Blir jättefina och enkla precis som jag vill ha det. Min svägerska är sååå snäll och skriver dem för hand.
    Har även varit på och kollat på ringar. Ska designa en egen och är nu nästan helt säker på hur den ska se ut. Åhhh den kommer bli så fin. (tror jag)

• Vit ros

Åhh vad roligt med möhippa Lanovia. Härligt att det blev så lyckat och att du blev så lurad Det ska ju komma som en överraskning.

I morgon ska jag till ett annat ställe och kolla klänningar. Är ju ute i sååååå sen tid med allt. Dumma mig. Finns ju eventuellt en klänning som jag provade i veckan men det är upp till 3 mån leverans och sen ska den sys upp och in. I så fall blir den klar om jag har otur samma vecka som bröllopet. Kommer då vara nervös hela sommaren att min klänning inte kommer. Hoppas jag hittar någon bra i morgon som jag kan ta med mig nästan på en gång.

Ankan: Jag har knappt varit på några "riktiga" bröllop så det där med när tårtan ska fram är jag inte riktigt klar med. Vi kommer kanske ha lite efterrätt så tårtan får väl vänta lite. Men det är nog svårt att avbryta mitt i dansen.... hmmmm får fundera lite
    Tror det är ett bra förlsag som du (matildaoch niklas) kommer med.

• Vit ros

Blir stressad när jag läser om alla inbjudningar som ni skickat. Våra är inte riktigt klara. Lite små pyssel kvar. Ska nog gå och skriva adresser nu

En utav mina bästa vänner hörde av sig idag. Hon och sambon ska gå isär. Två små barn och ett ganska nyinköpt hus. Det är såååå hemskt. Hon är så förstörd.
    Får nästan dåligt samvete att vi har det så bra och ska gifta oss. Vill ju så gärna dela mina planer och tankar med henne. Får ta det lite lugnt på den fronten ett tag.

Ni pratar om efternamn. Det kommer kännas jättekonstigt att byta. Tänk när man ska skriva på när man betalar med kort osv. i början. Kommer nog bli fel några gånger haha

• Vit ros

linil skrev 2008-06-03 22:25:53 följande:
    [citat]
    Jag har också bokat frisör och smink för ung en tusenlapp. De tar hänsyn till att jag har kort hår och inte behöver så stor frisyr. Skönt. Ska väl ta mig till henne vid något tillfälle dock och bestämma frisyr.Är det någon som har bilder på vad man kan göra med kort hår?
    [/citat

Här kanske finns någon fin frisyr.
    www.projectwedding.com/photo/browse%20short

Jag betalar 1500 för hår och smink. går till min vanliga frisör som jag litar på. Det får ju inte gå fel just den dan

Skonie: Ingen aning om hur det funkar med att ändra resan. Har ni avbokningskydd så måste det ju vara ok. Två vänner till mig ändrade en gång deras Gran Canaria resa till en i thailand. Men det gällde bara en vecka. Kolla upp så fort som möjligt.

Småpillet borde jag tycka är roligt, men jag har en liten ettåring som röjer runt här hemma så jag blir bara stressad när jag tänker på allt som ska göras. :-O

• Vit ros
    janedoe skrev 2008-06-06 22:01:59 följande:
    Ni som valt er att gifta er den 6e - varför?
    Vi förlovade oss på våran 3-års dag. 7/9. Och ville egentligen gifta oss samma dag, men vi valde lördagen den sjätte. Därför september i alla fall.
  • Vit ros

Jag sitter och ska precis klistra ihop inbjudningarna. Skulle skickat dem redan om det inte vore för att jag varit sjuk och orkeslös.
    Nu upptäcker jag till min stora fasa att det står fel osa-datum. Hur dum får man vara. Min svägerska har slitit och skivit dem för hand. Och det står augusti i stället för Juli. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Vad ska jag göra nu??? Kan inte göra om dem. Min m2b tyckte jag skulle stryka över och skriva till. Med annan handstil och allt. Ser ju inte riktigt klokt ut då.
    Ska vi ringa runt till alla nån vecka efter. Eller ska jag lägga en liten lapp i kuvertet. (obs. fel osa-datum. Rätt ska vara 26 juli) Näää jag blir galen.
    Just nu känns det som om allt blir förstört. Dem är ju så fina

Snyft snyft

• Vit ros

Ja jag får nog göra det. Åhhhh blir så arg på mig själv. kollade på mallen jag skrev till henne och visst har jag skrivit augusti där.....

• Vit ros

Nu testade jag att ta bort siffran 6. Det ser ok ut men är lite tråkigt. Men är man en klant så är man

• Vit ros
    matildaochniklas skrev 2008-06-10 10:30:04 följande:
    Igår var vi och tittade på bröllopstårtor, vi fick ett ännu bättre pris nu 30:- biten Vi har beställt provbakelser som vi ska äta imorgon
    Åhh, vill oxå kolla och provsmaka. Min m2b tycker vi ska ta genom cateringfirman för att det är enklast. 25 kr biten. Bra pris. Men då får jag antagligen inte se bilder eller smaka eller nåt. Behöver nog ha mer koll.
    Vill inte ha överraskningar på den stora dan.

Igår postade vi inbjudningarna. Jag var på posten och handstämlade dem. Har jobbat där för några år sedan så dem skulle fixa så att dem la ut dem på en gång. Inom kommunen. Dem andra behövde dem skicka. Då kunde hon inte garantera att dem inte manglas i maskin. Fast dem inte ska det när dem redan är stämplade. Har lack på som jag vill ska hålla
    Lite pirrigt.... nu har dem första kommit fram

Janedo: Alla får ha sina skäl... haha
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)