Inlägg från: Freckles |Visa alla inlägg
  • Freckles

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Skaraborg - still secret ;) )
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)

• Freckles

Nu är jag också med på listan!!!

Vi ska skicka våra inbjudningar i helgen så de har dem på måndag, då e det ganska precis tre månader innan vigseln.
    En månad senare ska vi skicka Bröllopsfest inbjudningar till alla kompisar, då vi endast ska ha med familjen på vigseln och äta middag med dem då. Så sparar vi partandet lite och drar ut på det ännu längre Härligt!

Ska bli så spännande att skicka ut inbjudningarna då blir det liksom mer på riktigt när andra vet...pirrigt! Det är verkligen ingen som anar nått och det ska bli så kul att höra alla reaktioner!!

Kram på Er alla september brudar!!!

• Freckles
    olijara skrev 2008-06-03 12:03:32 följande:
    Idag fick vi tillbaka hindersprövningen, tog mindre än 1 vecka. Jag ska byta efternamn, det står på pappret att vi har gjort en anmälan om byte av efternamn. KOmmer det att komma papper om det senare eller sker det automatiskt efter vigseln? Ni kanske redan tagit upp detta men frågar ändå om ni vet :- ) .
    Hej!!
    Ska skicka in vår hindersprövning nu i veckan. Jag ska också byta efternamn, det stod att efter vigseln kommer prästen (el vem det nu e som gör det - har ingen koll) skicka in vigselintyget och då meddelar Skatteverket andra myndigheter om ditt namnbyte.
    Jag undrar dock hur det blir när man åker på bröllopsresa efteråt? Resan är bokad i mitt "gamla" namn och passet e ju också i mitt nuvarande namn så då ska det väl inte vara något konstigt att resa med det? Om det dock skulle hända mig något så "finns jag ju inte" i Sverige med det namnet och personnummret - eller hur funkar det? Nån som vet?
  • Freckles
    matildaochniklas skrev 2008-06-03 18:59:31 följande:
    Igår tog vi äntligen tag i tårtan! Vi ringde runt och jämförde lite priser och blev glatt överraskade. Det finns ett jättefint konditori här med bra service och alltid bra tårtor, vi fick ett pris på 35:- biten. Det är väl rätt bra? Så vi ska dit i nästa vecka och titta på lite bilder och så.
    Hej!
    Jag har också ringt runt och kollat tårta (i helgen), tycker 35kr biten verkar rätt bra.
    Jag fick pris på 30kr biten med tårta utan ställning och 35 kr med ställning. Så det blir att vi bokar det, kommer ta maten från samma ställe också, så det blir rätt smidigt - och billigt!

Ett annat ställe skulle ha 47kr/bit och 48kr för bröllopsbakelse. Så vi kan nog vara nöjda med 30-35kr!
  • Freckles
    janedoe skrev 2008-06-06 22:01:59 följande:
    Ni som valt er att gifta er den 6e - varför?
    Vi träffades den 3 sep för nio år sedan och blev tillsammans den 5:e, så då passade den 6:e som närmsta datum. Hade först tänkt vänta till nästa år för då infaller den 5:e på en lördag samt att det skulle bli 10 års jubileum samtidigt - men vi kan inte/vill inte vänta längre på att gifta oss!!! Så därför den 6:e september 2008!
  • Freckles

Apropå skor...
    Kan man ha med öppen tå?? El passar inte det? Ärliga svar, tack!!

äckling skrev 2008-06-12 18:25:02 följande:
    jag blir stressad av att läsa här . Ni är ju nästan klara. Jag menar packa brudväskan; vilken jä..a brudväska. Jag har ju ingen väska, inga skor och inga underkläder. Hittar inga heller. Inga jag vill ha i alla fall. Var fasen har ni valt för skor? Vill inte ha satinskor utan gärna nåt lite häftigare. Sen ska vi börja ta tag i mannens kläder och....
  • Freckles

Tack för Era svar! Då behöver jag inte köpa några nya utan kan använda mina gamla vita skor som jag tog studenten i!!

Fyffy! Smart - ska tänka på det...

• Freckles

Nu har jag berättat för en av mina bästa vänner att vi ska gifta oss!! Hon har något konstigt sjättesinne - för hon frågade mig om vi inte skulle ta och förlova oss (vilket hon aldrig frågar tidigare under våra nio år tillsammans!!!) så det var bara till att erkänna!! Dessutom behöver jag henne till att hjälpa mig välja klänning så hon skulle ändå ha fått veta först bland alla vänner. Känns så kul att hon vet - nu behöver jag inte smyga med allt!!

• Freckles
    Kärlek08 skrev 2008-06-29 19:22:56 följande:
    Jag funderar starkt på att ha Aerosmiths "I don't wanna miss a thing" som utgångsmusik... men då vill jag ju ha den sjungandes av vår solist... funkar det? annars kan man ju kanske ha den som solosång. Vi kommer i övrigt ha "Det vackraste" som solosång och kanske kommer min tärna läsa ngt (om hon vill)...
    Åh, Aerosmiths låt e sååååå fin! Den ska vi också försöka få in på vårt bröllop, men har inte riktigt bestämt oss hur ännu. Om inte i kyrkan så ev som första dans på festen. Får se hur det blir...
  • Freckles
    Kärlek08 skrev 2008-07-01 18:32:29 följande:
    Jag ville också ha hudfärgade fast med vit spetskant men det hittade jag inte förrän nu då så jag kör med vita men jag tycker hudfärgade är lika snyggt... beror ju lite på skorna man valt. Öppen tå och strumpa tycker jag inte är så snyggt över huvud taget men det är riktigt horribelt med vita strumpor och öppen tå. Om du väljer hudfärgade och inte vill beställa de där med vit kant så skulle jag iaf välja ett par med lite mer spets på, men det är ju jag det...
    Hoppas ok att jag också hoppar in här?!
    Var hittade du hudfärgade fast med vit spetskant? Gillar inte riktigt helvita jag heller.
    Tack!
  • Freckles
    Neri05 skrev 2008-07-20 20:52:09 följande:
    Vi som gifter oss 6:e sep,48 DAGAR KVAR!!!!NERVÖST nu =)
    Hjälp!!! De e verkligen snart.
    Vi har dock vår bröllopsfest en månad efter vi gifter oss så det gör att jag känner mig lite lugnare- Då har jag hälften som ska vara klart till 6/9 och resten till 4/10.
    Idag kollar blivande på kläder - spännande!
  • Freckles

Har av någon konstig anledning försvunnit på de senaste listorna, så nu fyller jag på med mig igen - vill ju inte missa att vara med!!!

6 September
    Ettplusett (Oskarshamn)
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    Freckles (Enskede)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Nova79 (Halmstad)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

• Freckles

lanovia 08 skrev 2008-07-28 10:41:50 följande:

Vad säger ni tjejer är det dag att öppna en ny tråd, så vi får med oss alla som lagt till sig sedan sist?Nu är det bara 40 dagar kvar till 6 sept! Shit vad fort det går.På lördag skall vi träffa prästen och öva, då kommer det nog bli skrämmande verkligt.Fick förresten lätt iordning på bordsplacering trots vårat oväntade tillskott. Var bara att flytta på några så var det lätt fixat. Äpuh!
    De e inte lätt att hålla reda på hur man ska göra så ingen fara på taket att jag inte var med.
    Öppna en ny tråd - absolut!
    6 september e läskigt nära nu!
    När vi träffade prästen förra veckan och hon sa hur vi skulle säga: Jag XXX tager dig XXX att älska... då blev det läskigt verkligt! Lycka till på lördag!
  • Freckles

Kul att du blev hippad Kanelisen!!! Åh, roligt verkar du ha haft också!!!
    Hoppas att jag också får en...

• Freckles

Sitter med vårt Vigselprogram. Kul men lite segt.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)