Inlägg från: Tutik och Prasart |Visa alla inlägg
  • Tutik och Prasart

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

ooo himmel vad det var många som har kommit med på listan nu.
    Det var i och för sig ett tag sen jag var här inne och tittade.
    Jag har precis lagt på hindersprövningen på brevlådan.
    Får man se om man får gifta sig eller inte.
    För hoppnings viss ska det väll inte vara några problem alls.

Hur går det för er alla med alla planer och allt?
    Börjar ni bli färdiga med allt ni har funderat på, festprogram, köpt allt till dukningen och bestämt blommorna med mer.

• Tutik och Prasart

I dag kom brevet från Skatteverket. Vad fort det gick jag som sände in det föra veckan.
    Och vi fick gifta oss, vad allt kändes helt plötsligt så värkligt.
    och dess utom ska vi titta på hus i dag oxå.... ska bli roligt.

• Tutik och Prasart
    äckling skrev 2008-06-17 19:42:56 följande:
    Vi får också gifta oss! Tänk vad chockad jag blivit annars. Även våra papper kom idag. Nu ska man bara hålla reda på dem också .Låter spännande med hus, du får berätta sen.
    huset var jätte fint.
    Men det fanns en hel del att göra på det så jag vet inte om det är något för oss.
    tror att vi får leta vidare. Men det vore skönt att äga ett, för det börjar bli trångt i vår tvåa.
  • Tutik och Prasart
    Dsy04 skrev 2008-06-21 19:30:19 följande:
    får jag fråga er en till tjejerna i september trådenI sept mån då måste man ha nåt varm att ta på sig för då blåser det mycket va?Vad ska ni ha för bröllopskläder har ni tänkt på den blåsiga vädret?
    Jag ska gifta mig i Växjö den 6 sep.
    och jag har inte funderat över det där med att det kan blåsa eller regna med för den del.
    jag kommer nämligen att ha en halterneck klänning.
    Det var med någon form av sjal som jag nog kommer att använda mig av.
    Såg oxå i ett inlägg som du hade att ni ska gifta er ute. Är det ute på Teleborgs slott ni ska vigaer då?
    Har de inget sort party tält eller något sådant som de kan sätta upp? har sätt i bland att de har satt upp någt med det kanske är någon som har hyrt in det.

NU är det inte många månader kvar till man ska gifta sig. Bröllops planering är i full gång och inte nog med det så funderar vi på att titta på ett hus. Hus nummer 3 i ordningen och vi gillar det jätte mycket. Hur fasen ska man hinna med allt om vi ska sälja lägenheten göra den iordning och sen köpa huset och gifta sig..... ojoj... vart ska man börja!
  • Tutik och Prasart

Vi var på vigselsamtal i måndag. Oj nu kännes det värkligen att det är nära. =)

• Tutik och Prasart

Fröken förväntan skrev 2008-07-16 19:36:39 följande:

Tutik och Prasart skrev 2008-07-16 16:59:53 följande:
    Vad frågade er präst/vigselförrättare? Är nyfiken.
    han fågade lite om hur vi hade träffats och hur länge vi hade varit ihop. Om vi grällade och kunde bli vänner igen efter åt och lite om vad vi jobbade med.
    Sen berättade han hur en vigsel gick till och vi fick välja lite salmer som vi tycket vi skulle ha med. Även han kom med en del förslag. Han fågade om vi skulle ha tärnnor och sådant och om någon skulle sjunga och så vidare. Vi pratade med honom i två timmar. Han var jätte trevlig och lite små rolig.
    Han berättade hur han brukade göra när han viger folk. Han(prästen) brukar ta i hand med alla och säga några ord och sen innan vigslen börjar brukar han sjunga några gånger salmena så att alla är med på och tycker han inte att det låter bra så göra han om det tills det sitter någorlunda sa han. tycker vi var lite roligt att han ville göra det.
  • Tutik och Prasart
    Lillsnufflan skrev 2008-07-16 19:56:08 följande:
    Vad bra idé om det där med psalmerna. Jag är personligen rätt orolig för att alla kommer att sitta och mumla och känna sig obekväma eftersom den enda psalm min icke-kyrkliga familj kan är "Den blomstertid.." och det känns som om slutet av september är fel säsong för det.Vilka psalmer har ni andra tänkt er förresten?
    Vi hade tänkt oss salm 289 vers 1 och 2 och sen funderar vi på salm 411
  • Tutik och Prasart

Fröken förväntan skrev 2008-07-17 12:42:59 följande:
    [citat]
    Vi ska ha psalm 834 och sedan minns jag inte om det var 82 eller 84 också.Igår köpte jag dansskor Jag har fått låna ett par klassiska brudskor av en kompis som gifte sig förra året och de är jättefina till klänningen men ack så osköna. De får vara med i kyrkan och sedan tänker jag sparka av dem och byta till mina glammiga dansskor som jag reafyndade igår. Ska ju dansa natten lååång (Finns i mitt galleri om någon vill se.)

Cola dans skor, vart har du hittat dem?
    Sådana skulle jag med vilja ha.

• Tutik och Prasart

Måste bara få bertättna en sak som jag var med om i går. Det var nämligen så att jag var på Panduro i går och skulle titta på lite papper som jag ville ha till bordsplaneringen.
    När man går där och funderar vilken grön nyans som är den bästa kommer det in två tjejer.
    Den ena av den ska oxå gifta sig och har med sig sin kompis. De pratar rätt högt om vilka färger som de skulle ha (och ingen ibutiken kunde missa att det skulle vara rosa och vit,silver)
    efter som inte alla papper fans till den här tjejens bröllop började hon diskutera festprogramen med sin kompis. Vilket slutade med att hon som skulle ha bröllopet sa något i still med. Men jag kan ju inte ha vilken rosa som hälst, och dess utom ska det ju vara till ett festporgram med alla sånger och så. vad trodde du?! Hur det gick sen vet jag inte för de gick mot kassan.
    Det var även fler där... en tjej och en kille och de skulle oxå köpa papper till bordsplaering. Ävrn dom började att bråka. Hon ga honom en dödande blick, och sa med skitt i det då för fasen.

Så kan det gå när man ska köpa papper till bröllopet.
    Jag själv gick och köpte mina egna papper men jag hittade inte det jag ville ha.

vad jag har kvar att årdna till bröllopet.
    festprogram
    bordspalcering
    rispåsar
    att öva i kyrkan 2 dagar innan vigslen.
    och att duka borden till bröllopet.

• Tutik och Prasart

hihi....
    Jag vet att ska skriver dåligt.
    Om jag ska vara ärlig vilket man ska vara så har jag lite svårt att skriva,när det gäller det svenska språket.
    Jag hade tänkt mig att jag ska ha någon som kommer att läsa allt åt mig.
    Annars kommer jag nog att sitta där på festen sen när jag har upptäkt att jag har skrivit fel och bli iriterad att det är fel.

Hoppas det går bra med planeringen för dig.

Kärlek08 skrev 2008-07-20 11:21:19 följande:
    [citat]
    Nu får du inte bli arg på mig... jag är lärare i svenska med bakgrund som korrekturläsare och kan liksom inte låta bli... Du kanske bara varit lite slarvig i ditt inlägg men jag kunde inte låta bli att notera att du har en del stavfel och vill bara ge dig tipset att låta någon annan läsa igenom ditt festhäfte innan du kopierar upp det (om du ska skriva det alltså). Det finns många som har svårt att stava och säkert många som inte skulle märka lite felstavningar men i mina ögon dras en i övrigt välarbetad trycksak ner av felstavningar och det är så lätt att åtgärda. Jag kommer låta min tärna titta på mitt festhäfte eftersom hjärnan automatiskt fyller i rätt ord/stavning då man själv skrivit fel, vilket gör att man inte ser sina egna fel så lätt... Hoppas du inte tar detta som kritik mot din person utan tar det för vad det är; ett tips och en tanke i all välmening.
  • Tutik och Prasart

Hihi...
    Jag lovar att jag inte ska sända över det för sent bara
    vad ska du ha med i ditt festhäfte?
    jag har mest låtar och vad barn tänker om bröllop.

Kärlek08 skrev 2008-07-20 17:31:40 följande:
    Ja, det är ju så det ofta blir, att man upptäcker sina misstag när det redan är försent liksom . Du kan alltid inboxa mig om du vill att jag läser igenom det åt dig. Men, jag gifter mig ju på samma dag så du får inte var ute alltför sent med festhäftet om du vill ha hjälp
  • Tutik och Prasart

Då var musiken fixad.
    längtar lite efer att gifta mig må jag säga.

• Tutik och Prasart

Vad trolig med möhippa.
    Det skulle jag oxå vilja få. Men det blir nog ingen för min del alls. Har inga tjejkompis eller snarare inga kompisar så jag för väll hippa för mig själv.

Dagens inköp
    Placeringskort i grönt

sen fick jag på posten mina två Hello kitty kramdjur som har brud klädsel på sig.
    De ska placeras på sängen.

Välkommen alla nya föresten.

• Tutik och Prasart
    sandybee skrev 2008-07-30 12:11:27 följande:
    Nu är brud- och tärnbuketter beställda och sömmerskan bokad! Letar febrilt efter skor och underkläder som jag måste ha med mig till sömemrskan, men har svårt att bestämma mig ang underkläder och vägrar betala 1200 kr för ett par skor jag endast ska ha några timmar - känns konstigt att säga så när man precis beställt en bukett för 2200 kr ;)Vad har ni andra septemberbrudar kvar att bocka av?
    Vi har bara maten kvar som vi ska bestäma oss för vad vi ska ha.
    sen är det festprogrammet som är kvar.
  • Tutik och Prasart

Jag är så glad, lycklig som man bara kan bli. Även om det regnar är goch blåser så är jag på su bra hummör så det gör ingenting. Att vara så glad trodde jag inte jag skulle vara när jag klev upp dena trista måndag. Utan tveckan belev det en väldigt bra måndag. Min chef kallade in mig i dag och ville berätta något för mig.
    Hon ville tillsvidare anställa mig. MIG!!!!
    Det kunde inte bli bättre.

Snart ska jag gifta mig. Och vi letar efter en tomt så vi kan börja bygga vårt drömhus.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)